Hyundai Kona Forum banner
41 - 60 of 70 Posts
Elektromechanische anti-afleidingsapparaat voor bestuurdersinstallatie

Deze claxon is een grap die ze in de Kona hebben gestopt, wie hier heeft hem vervangen of weet waar hij zich bevindt?

Ik heb een paar Hella claxons besteld bij Amazon en ik ben er klaar voor!
Mijn mening over Hyundai's zeer zielige standaard claxon upgrade, voor die momenten dat je gewoon die heel speciale idioot wakker moet maken die door het leven gaat alsof hij de enige op deze planeet is. Je kent die idioot op de linkerrijstrook die 20 mph minder rijdt dan de maximumsnelheid, of die aan het appen is op zijn persoonlijke handheld communicatieapparaat. Als je ook wilt dat ze die mobiele telefoon neerleggen en opletten tijdens het rijden, zodat we allemaal nog een dag kunnen leven. Installeer niet slechts één set Hella claxons, maar twee sets, een paar supertone en een paar sharp tone. Het is veel werk om de voorbumper te verwijderen en een goede installatie te doen, je kunt net zo goed groot gaan, het kan je leven en dat van je familie op een dag redden. ALS JE JE CLAXON MOET GEBRUIKEN, WIL JE DAT MENSEN (en die idioten waar ik het eerder over had) JE HOREN!!!!
Ik kom morgen met meer details over de complete installatie van de claxon. Veel plezier met "Het aanpassen van je Kona".

Attachments

Hella Horns Custom Installatie

Stap 1) verwijder de plastic spatplaat onder de motor
Stap 2) schroef zeven 6 mm x 1,0 mm zeskantbouten met een kop van 10 mm en twaalf snelsluitclips los, reik omhoog en koppel de mistlampconnectoren los indien aanwezig
Stap 3) verwijder één zelftappende schroef en drie pushpins van zowel de linker- als de rechterbinnenwielkasten (zie pijlen in afbeelding 3 voor locaties)
Stap 4) verwijder vier 6 mm x 1,0 mm zeskantbouten met een kop van 10 mm van het bovenste gedeelte van de bumperafdekking (zie pijlen in afbeelding 4, til de motorkap op voor toegang)
Stap 5) dit is het moeilijke deel, maak de bumperafdekking los van de linker- en rechterkant door voorzichtig maar stevig weg te trekken van de spatborden en net onder beide koplampen om alle lipjes op de bumperafdekking los te maken (kijk goed naar afbeelding 5 en 6, pijlen tonen de lipjes)
Stap 7) zet de bumperafdekking opzij tot de tijd voor de hermontage

Attachments

Stap 13) alle dubbele krimpklemmen worden ook gesoldeerd voor maximale stroom, vanwege de locatie van de gemonteerde claxons en de moeilijkheid om ze te bereiken, heb ik ook connectoren aan de claxon-aansluitingen gesoldeerd op de claxon-aansluitingen voor een permanente verbinding, gevolgd door het bedekken met zelfklevende dubbelwandige krimpkous ter bescherming tegen corrosie
Opmerking: een paar claxons zijn aan de linkerkant en een paar claxons zijn aan de rechterkant bedraad, elk paar krijgt spanning via hun eigen afzonderlijke relais/zekeringcombinatie (er zou te veel stroomverbruik zijn voor al deze vier claxons met hoog vermogen om via hetzelfde relais en dezelfde zekering te worden gevoed) (elk relais wordt geactiveerd door de standaard groene claxondraad die eerder is verlengd, dit deel van het relais trekt zeer weinig stroom en wordt beschermd door de standaard claxoncircuitzekering)

Attachments

Stap 18) alle vier de hoorns geĂŻnstalleerd, op dit punt kan de voorbumperafdekking in omgekeerde volgorde van verwijdering opnieuw worden geĂŻnstalleerd, de rest van de bedrading wordt in de motorruimte gedaan

Attachments

Controleer de post, het lijkt erop dat de afbeeldingen 19 tot en met 25 hierboven ontbreken. Hier zijn ze.

Attachments

Lol. Ik zei dit vandaag ook nog. De claxon is een grap, ik moet ook een paar geweldige claxons halen. Had ze in mijn tacoma en ze waren geweldig!
Yup, zielig is het juiste woord. Ik toeterde naar een vrachtwagen die me afsneed en het "piepje" bij 70 mph was gĂŞnant en werd waarschijnlijk door niemand anders dan ikzelf gehoord. Hella twin horn kit ontvangen en gaat deze week erin. https://www.amazon.com/gp/product/B000CRZXPI

Deze claxon is een grap die ze in de Kona hebben gestopt, wie hier heeft hem vervangen of weet waar hij zich bevindt?

Ik heb een paar Hella claxons besteld via Amazon en ik ben er klaar voor!
De Hella claxons die u voor uw Kona heeft besteld. Zijn ze luid en worden ze geleverd met de JUISTE stekker, zodat ze direct kunnen worden aangesloten? Heeft u de tweede claxon (autoalarm claxon) vervangen die zich aan de passagierskant in de binnenspatbordwand bevindt?

En zou u de link willen plaatsen waar u ze heeft gekocht? Dank u ?

Welnu, na controle bevindt de claxon zich (naar de bumper gericht) aan de rechterkant van de voorkant, halverwege de middellijn. Er is maar één, mogelijk twee manieren om erbij te komen. De eerste vereist het verwijderen van de voorkant, de tweede, je kunt mogelijk het onderste motorpaneel verwijderen en omhoog reiken en het verwijderen. Ik beoordeel eerst het verwijderen van het paneel, omdat dit de gemakkelijkere route zou zijn. Ik ga de voorkant niet verwijderen alleen om de extra claxons toe te voegen of te vervangen. Nu, als en wanneer ze met een grotere komen

@dbeatty, de tweede claxon is niet echt een claxon. Het klinkt meer als een digitale pieper, zoals in een achteruitrijalarm voor vrachtwagens, bestelwagens etc. Het komt van bijna dezelfde locatie als de claxon op de Kona. De Hyundai en de oudere Kia-auto's gebruikten een kleine ronde claxon in motorfietsstijl. Mijn zoon heeft er een op zijn 2015 Kia Rio.?
Het enige wat je echt hoeft te doen is de draden lostrekken en de nieuwe claxons op een meer toegankelijke plek monteren.

Ik heb mijn '13 Soul-claxon vervangen door een a-ooogah!-claxon en dat was een grote verbetering. Maar de blikkerige claxonpiep klonk nog steeds af als ik twee keer op de vergrendelknop klikte.

41 - 60 of 70 Posts