Hyundai Kona Forum banner
21 - 40 of 70 Posts
Ik laat dit hier gewoon achter

Het eerste wat mijn vrouw zei toen we de nieuwe Kona van haar moeder gingen bekijken. "Die claxon is nutteloos, kun je hem repareren?" Dus dat deed ik.

Dat is de Wolo Model 200 elektrische claxon, http://wolo-usa.com/200-big.jpg

Ik heb hem geĂŻnstalleerd met een relais en een eigen zekering. Hij wordt geactiveerd door een draad die is aangesloten op de bestaande claxonbedrading. De bestaande claxon blijft zitten en wordt met deze opstelling 'geaugmenteerd'.

De buren waren er dol op om hem te testen.

Oh ja, ik heb een makkelijkere manier gevonden om toegang te krijgen tot de bestaande claxon, vooral de bedrading. Verwijder de binnenbekleding van het voorwiel links. Het zijn drie schroeven en een heleboel plastic pluggen. De claxon is gemonteerd op ongeveer dezelfde hoogte als de voorkant van de bekleding onder de koplamp.

Attachments

Bedankt voor het onthullen van een ander toegangspunt tot de claxons en voor het nemen van de tijd om foto's te verstrekken. :smile: Ik geloof dat je zegt dat de linkerkant, de bestuurderskant is, correct? Ik ben benieuwd waarom je de claxon aan de passagierskant van het motorcompartiment hebt gemonteerd? Ik denk dat er niet genoeg ruimte was in het motorcompartiment aan de bestuurderskant of in de wielkast?

Ik denk dat de montage gemakkelijker was, aangezien de meesten van ons hebben gezegd dat de ruimte waar de claxon zich bevindt onder de bestuurderskant is, maar voor degenen met LED-koplampen is het een hele eenheid die, als je ernaar kijkt, veel ruimte inneemt en als je ziet hoe de ene claxon ernaast is gemonteerd, geeft dat daar genoeg ruimte voor. Waar ze hun claxons hebben gemonteerd blijkbaar en aangezien ik geen 2.0-motorruimte heb, hebben we daar het koelvloeistofreservoir. Ik ben ook niet zeker van voldoende ruimte aan de bestuurderskant van de motorruimte en ik ben op zoek naar plaatsen om OCC te monteren.

Bedankt voor het onthullen van een ander toegangspunt tot de claxons en voor het nemen van de tijd om foto's te verstrekken. :smile: Ik geloof dat je zegt dat links de bestuurderskant is, correct? Ik ben benieuwd waarom je de claxon aan de passagierskant van het motorcompartiment hebt gemonteerd? Ik denk dat er niet genoeg ruimte was in het motorcompartiment aan de bestuurderskant of in de wielkast?
Je denkt goed. Het wijd open gebied aan de passagierskant (ervan uitgaande dat het linksgestuurd is), samen met de nabijheid van een gemakkelijke aardingsschroef voor montage en aarding, maakte de keuze voor mij duidelijk.

Ik wacht gewoon af wat de jongens van de werkplaats zeggen als de auto voor onderhoud gaat. Ik wed dat er fallische toespelingen en geile opmerkingen zullen zijn.

Oh, ik hoop dat niemand in de buurt van die hoorns is als ze per ongeluk worden geactiveerd.:surprise::grin: Doofheid zal zeker volgen!:surprise:

Het zou geweldig zijn om de claxon draad te vinden op een makkelijke plek om een relais aan te sluiten om een extra claxon te voeden? Welke kleur draad zat er op de originele claxon? Bedrijven die de technische voertuiggegevens achterhouden, zouden beboet moeten worden! Ik wil werkplaatshandboeken! Het is een monopolie om niet beschikbaar te zijn.

Trek de binnenste plastic wielkast aan de bestuurderskant eruit en je vindt de claxon en de bedrading om een relais in te plaatsen. Voeg dan deze toe:

Ik heb deze gisteravond toegevoegd, ik heb de OEM-hoorn zelf van zijn beugel afgehaald, dus de beugel was er nog. Vervolgens heb ik een bout die door alle montagegaten paste, TIG-gelast aan een van de nieuwe hoornmontagebeugels. Ik heb een sterborgring tussen de twee claxons geplaatst om ze op hun plaats te houden ten opzichte van elkaar wanneer ze vastgeschroefd zijn. Ik heb twee draden in een van die elektrische schuiffittingen gestoken die ze in auto's en boten gebruiken voor 12 volt toepassingen. Alle draden bedekt met diëlektrisch vet en de binnenkant van de aansluitingen en overal op de elektrische fittingen van de claxons. Vervolgens heb ik nog een fitting aan één kant van de draden toegevoegd om deze aan te sluiten op de elektrische aansluiting van de andere claxon. Hiervoor heb ik het uiteinde van de stroomkabelboom afgeknipt en deze Wago plastic connectoren gebruikt en wat diëlektrisch vet in deze connectoren gedaan. Dit maakte een gemakkelijke verbinding omdat het een helse installatie WAS, omdat je op je rug lag en geen ruimte/vreemde positie had. Door de wielkast zou een betere manier zijn. Ik heb me gecommitteerd om van onderaf te gaan, dus ik ben gewoon doorgegaan met die keuze. Geen behoefte aan een relais totdat ik een doorgebrande zekering zie.

Verdomme, ik moet weer uitzoeken hoe ik foto's kan verkleinen. Nou, tekstdetails voor claxon, wielkast heeft twee trekpennen in het midden, 7 ? aan de buitenrand en drie aan de onderkant. Eén moerachtige houder midden boven, er genoeg aan gewiebeld en hij kwam naar beneden, maar ik weet niet hoe ik deze zeskantclip op de juiste manier moet verwijderen. Ook gevonden op bodempannen, langs de zijkanten in het midden, waren allemaal los, aangedraaid tot vast ? Dit geeft je genoeg ruimte om de voorste wielkast ongeveer vijf centimeter naar buiten te trekken. Eerste aanzicht is een connectorharnas, ongeveer 20 draden, en vastgehouden op een metalen steun door twee drukkers, ik gebruik een 1/4 inch open einde om de zijlipjes in te drukken om naar beneden te trekken, de achterste is moeilijk. Achter dit en rechtsonder bevindt zich de claxon en clip. Claxonclip heeft een druklipje aan de bovenkant, druk naar beneden en wiebel eraf. Ik heb de afdekkende plastic bijgesneden, om de ronde afdekking ongeveer een inch of meer eraf te kunnen schuiven. Er zijn twee draden, groen positief en zwart negatief. Ik heb op beide een drukpers-staycon-connector gesplitst. (alleen omdat ik het verknalde en dacht dat zwart heet was) Twee draden aangesloten en staycon, in een 1/4 mouwafdekking gestoken en vervolgens recht omhoog langs de batterij. Wielkast gesloten, een relais links van de hoofdremcilinder geplaatst met een 6 x 1,0 moer op de schroef/lip erboven. Ook hebben deze schroeflippen grote plastic ringachtige houders, die los zitten en waarmee je een tyrap erachter kunt schuiven om te gebruiken als ankersteun voor het kabelharnas naar de claxons als je het naar de passagierskant leidt, zoals ik deed in mijn 2.0 L. Onder de motor-aardaansluiting zit nog een ongebruikt 6x1.0 moergat, ook nog een vooraan voor de veerpoot op de carrosserie. Beide gebruikt om twee claxons te ondersteunen. Dus oem relaisvermogen loopt ook naar een 3 amp zekering en relaisspoel hierboven. Relaiscontacten zijn bedraad naar de batterijklembout, met nog een 6 mm x 1,0 moer en 10 amp zekeringhouder; dan door com contact 30 en N/O 87 contact ? om stroom naar de claxons te voeren. Als ik foto's verklein, zal ik ze ook plaatsen. Ook vandaag mijn spatlappen toegevoegd, een extra zelftappende schroef toegevoegd aan de bovenste achterste spatlap. Achter heeft twee oem schroeven en een extra aan de binnenkant van de wielkast, dan een drukpen aan de onderkant. Voorkant gebruikt gewoon twee drukpennetjes in de wielkast.

hoorn foto's

probeer deze foto's

Attachments

Bedankt Ham voor de foto's en informatie.

Zegeningen en vrede

21 - 40 of 70 Posts