Hyundai Kona Forum banner

Instalacja jednostki centralnej 10,25 w fabrycznej jednostce 7 cali

20K views 49 replies 18 participants last post by  chriscurran165  
#1 ·
Cześć,

kupiłem urządzenie 10,25 cala, które pochodzi z Hyundai Kona z 2021 roku, aby zainstalować je w moim Kona z 2020 roku, który ma fabryczne urządzenie 7 cali.

Instalacja wydaje się w porządku i wszystko wydaje się działać, ale nie mam żadnego dźwięku. Czy to ma coś wspólnego z okablowaniem?
Ponadto nowe urządzenie ma dodatkową wtyczkę, której nie miałem w fabrycznym urządzeniu. (Zobacz zdjęcie) Nie jestem pewien, do czego miałaby służyć.

Wszelka pomoc byłaby mile widziana
Nowe (z dodatkową wtyczką)
5852

5853


Stare:
5854
 
#3 · (Edited)
To zamiana, która jest prawie niemożliwa w pojazdach Hyundai/KIA. Większość producentów samochodów używa jednej wiązki przewodów dla wszystkich modeli w swojej ofercie i pozostawia zbędne wtyczki na miejscu. Z drugiej strony Hyundai/KIA wydają się używać wiązki przewodów specyficznej dla danego modelu. To uniemożliwia uaktualnienie do jednostki nawigacyjnej dla modeli, które jej nie posiadają. Zostało to wypróbowane przez wielu członków na obu forach bez powodzenia. Pewien facet na forach Elantra spędził dużo czasu, nawet wytwarzając własną wiązkę przewodów. Nie sądzę, żeby odniósł całkowity sukces.
 
#4 ·
To wymiana, która jest prawie niemożliwa w pojazdach Hyundai/KIA. Większość producentów samochodów używa jednej wiązki przewodów dla wszystkich modeli w swojej ofercie i pozostawia zbędne wtyczki na miejscu. Z drugiej strony Hyundai/KIA wydaje się używać wiązki przewodów specyficznej dla danego modelu. To uniemożliwia uaktualnienie do jednostki nawigacyjnej dla modeli, które jej nie posiadają. Próbowano tego wielu członków na obu forach, bez powodzenia. Jeden facet na forach Elantry spędził dużo czasu, nawet wytwarzając własną wiązkę przewodów. Nie sądzę, żeby odniósł całkowity sukces.

Pat.
Tak, z zupełnie innym okablowaniem. Trochę zjebany sposób, żeby to zrobić. Ale hej, Hyundai nie potrafi zbudować 75% swoich modeli silników, żeby nie wybuchały w 14 do 25 swoich samochodach. Dlaczego standaryzacja miałaby mieć sens dla tej firmy? Zainstalowałem fotele Hyundai Elantra Sport z 2017 roku w moim Kona z 2018 roku i całe okablowanie siedzeń i poduszek powietrznych jest CAŁKOWICIE inne. Więc brak poduszek powietrznych. Zrobiłem to z Audi i siedzenia po prostu się wpięły.
 
#6 ·
Tak, brakuje wzmacniacza, który znajduje się pod przednim fotelem. Ale to nie tylko kwestia zdobycia jakiegokolwiek wzmacniacza audio.
Ujmując to w prostych słowach. Wyjście z twojego starego urządzenia to sygnał audio, który trafia do głośników lub standardowego wzmacniacza, jeśli chcesz większej i lepszej wydajności.
Wyjście z nowego, ulepszonego urządzenia to sygnał cyfrowy, który trafia do specjalnego dekodera/wzmacniacza przed zasileniem głośników.
Innymi słowy, potrzebowałbyś wzmacniacza specyficznego dla Hyundaia, a następnie poprawnie skonfigurować okablowanie.
Przyjrzałem się temu, wszystko działa, nawigacja satelitarna, wyszukiwanie kanałów, z wyjątkiem dźwięku. Moim największym problemem byłoby miejsce podłączenia regulacji głośności.
Powodzenia. Informuj nas na bieżąco
 
#11 ·
tak, brakuje wzmacniacza, który znajduje się pod przednim fotelem. Ale to nie tylko kwestia zdobycia jakiegokolwiek wzmacniacza audio.
Mówiąc prosto. Wyjście z twojego starego urządzenia to sygnał audio, który trafia do głośników lub standardowego wzmacniacza, jeśli chcesz większej, lepszej wydajności.
Wyjście z nowej, ulepszonej jednostki to sygnał cyfrowy, który zasila specjalny dekoder/wzmacniacz przed zasilaniem głośników.
Innymi słowy, potrzebujesz wzmacniacza specyficznego dla Hyundaia, a następnie poprawnie skonfigurować okablowanie.
Przyjrzałem się temu, wszystko działa, nawigacja satelitarna, wyszukiwanie kanałów. z wyjątkiem dźwięku. Moim największym problemem byłoby miejsce podłączenia regulacji głośności.
Powodzenia. Informuj nas na bieżąco
Słyszałeś coś o tym? Właśnie wypróbowałem nieoryginalny radioodtwarzacz i wszystko działa z wyjątkiem dźwięku. :(
 
#9 ·
Teraz. Boję się, że mam nieoznakowany 10,1-calowy elektroniczny obrotowy ekran, który zamierzam zainstalować za kilka dni. Kupiłem wiązkę przewodów Kona od Crutchfield i w końcu połączyłem ją po kilku tygodniach. Praca w zależności od mojego harmonogramu pracy. Więc mam nadzieję, że będę miał dźwięk! Filmy, które znalazłem, zasadniczo mówią, że z wiązką przewodów będzie działać. Jedyne filmy, które mogłem znaleźć z podobnej instalacji na YouTube w Kona, pochodziły, jak sądzę, z Filipin. Zaktualizuję, gdy spróbuję instalacji. Mam Kona pełnego modów i niestandardowych rozwiązań do zbudowania i zainstalowania. Ale zarządzanie restauracją i mody zdecydowanie nie są dobrymi przyjaciółmi...
 
#13 ·
Jak każda odpowiedź na tym forum bardzo późno. Nigdy tego nie zrobiłem. Teraz mam wyświetlacz 12,3 cala. Od zeszłej nocy wszystko działa, z wyjątkiem braku dźwięku, jak u innych. Niektórzy mówią, że to niemożliwe, ale widziałem kilku, którzy mają dźwięk. Więc nie wiem. Dam znać, jeśli uda mi się to uruchomić. Więc kiedy rok później losowo sprawdzisz forum i nie będziesz potrzebować dwuletnich informacji, będzie ono tutaj. Lol
 
#14 ·
Na wypadek, gdyby ktoś wciąż szukał wymiany.
Będziesz potrzebować Rockford Fosgate dsr1, Maestro acc-ar-spdif, Maestro ahk3 horn-ar t-harness, wzmacniacza aftermarket. Użyłem Sony xms400d ze względu na jego rozmiar.
Najłatwiejszym sposobem będzie dodanie dwóch pinów dla Amp SPDIF high i low, dwóch pinów dla głosu nawigacji + i - do wiązki przewodów radia. Podłącz kable multimedialne-can (high i low), a następnie poprowadź ten kabel do wiązki przewodów wzmacniacza maestro ahk3 hrn-ar. Usuń lub (przetnij, jeśli czujesz się komfortowo z lutowaniem przewodów) wszystkie przewody głośnikowe z wiązki przewodów radia i podłącz je do wzmacniacza. Powodzenia!
 
#15 ·
Na wypadek, gdyby ktoś nadal szukał wymiany.
Będziesz potrzebować Rockford Fosgate dsr1, Maestro acc-ar-spdif, Maestro ahk3 horn-ar t-harness, aftermarket AMP. Użyłem Sony xms400d ze względu na jego rozmiar.
Najłatwiejszym sposobem będzie dodanie dwóch pinów dla Amp SPDIF high i low, dwóch pinów dla głosu nawigacji + i - do wiązki przewodów radia. Dotknij kabli multimedia-can (high i low), a następnie poprowadź ten kabel do wiązki przewodów wzmacniacza maestro ahk3 hrn-ar. Usuń lub (przetnij, jeśli czujesz się komfortowo z lutowaniem przewodów) wszystkie przewody głośnikowe z wiązki przewodów radia i podłącz je do wzmacniacza. Powodzenia!
Cześć, również zmieniłem na jednostkę 10,25 i dźwięk oraz kamera cofania nie działają... proszę o radę
 
#21 ·
Lista potrzebnych przedmiotów

Rockford Fosgate DSR1

aHK3 HRN-AR-HK3 Plug and Play Wzmacniacz T Harness Kompatybilny z pojazdami Hyundai i Kia

Idatalink Maestro Acc-AR-SPDIF (Adapter SDPIF na analogowy/TOSLINK)

RCA Męski na Podwójne RCA Męskie

Sony XMS400D 4-kanałowy mikro wzmacniacz
View attachment 9007
View attachment 9008
Rozwiązałem problem z dźwiękiem, kupiłem oryginalny wzmacniacz, pozostaje zobaczyć, jak rozwiążę problem z kamerą... nadal nie działa, mimo że ma te same połączenia
 
#30 ·
Cześć,

kupiłem urządzenie 10,25, które pochodziło z Hyundaia Kona z 2021 roku, aby zainstalować je w moim Kona z 2020 roku, który ma fabryczne urządzenie 7-calowe.

Instalacja wydaje się w porządku i wszystko wydaje się działać, jednak nie mam żadnego dźwięku. Czy to ma coś wspólnego z okablowaniem?
Ponadto nowe urządzenie ma dodatkową wtyczkę, której nie miałem w moim fabrycznym urządzeniu. (Zobacz zdjęcie) Nie jestem pewien, do czego to może służyć.

Wszelka pomoc byłaby mile widziana
Nowe (z dodatkową wtyczką) View attachment 5852
View attachment 5853

Stare:
View attachment 5854
Cześć, prześlij mi zdjęcie modelu i serii Twojego urządzenia... Mam Konę zasilaną benzyną i kupiłem urządzenie elektryczne
 
#36 ·
nie można nic zmienić w trybie inżynieryjnym, próbowałem i nie zadziałało
Mam dostęp do tego trybu inżynieryjnego jak załączono. Tak, nie mogłem nic zrobić w tym trybie...nie ten interfejs użytkownika ok oczekiwany..tryb inżynieryjny (wszystko w jednym) powinien mieć zmienne kodowanie, gdzie można zmienić ext amp ti internal. Czy znalazłeś to w swoim trybie inżynieryjnym?
 

Attachments

#39 ·
Przepraszam, nie rozumiem... Czy możesz wyjaśnić szczegółowe kroki?
Użyłem następującej metody, aby przejść do trybu inżynierskiego, do którego mogłem uzyskać dostęp. Ale nie ten, który chcę...

Tryb inżynierski (pełny tryb inżynierski) – 2 pokrętła

Wybierz Radio
W szybkiej sekwencji ustaw głośność za pomocą lewego pokrętła na poziom 0, następnie na poziom 7 i naciśnij prawe pokrętło, następnie ustaw głośność na poziom 3 i naciśnij prawe pokrętło, następnie ustaw głośność na poziom 1 i naciśnij prawe pokrętło
 
#42 ·
Cześć, prześlij mi zdjęcie modelu i serii twojego urządzenia....Mam Kona zasilanego gazem i kupiłem urządzenie elektryczne
Cześć, prześlij mi zdjęcie modelu i serii twojego urządzenia....Mam Kona zasilanego gazem i kupiłem urządzenie elektryczne
Czy to 10-calowa jednostka centralna do elektrycznego Kona?
 
#45 ·
Ludzie, w końcu zrezygnowałem z wymiany. Brak wskazówek dotyczących rozwiązania problemów z dźwiękiem i sygnałem kamery. Natomiast natknąłem się na inny problem, gdy ponownie podłączyłem moją oryginalną jednostkę centralną. Zauważyłem, że menu ustawień pojazdu na zestawie wskaźników zniknęło. Teraz wyświetla się ikona GPS, gdy wchodzę do menu ustawień za pomocą przycisku sterowania na kierownicy. Proszę znaleźć załączone zdjęcie, aby uzyskać poradę, jak rozwiązać mój problem...
 

Attachments