Hyundai Kona Forum banner

Installatie van 10,25 headunit in fabriek 7 inch unit

20K views 49 replies 18 participants last post by  chriscurran165  
#1 ·
Hallo,

ik heb een 10,25 inch unit gekocht die afkomstig is van een 2021 Hyundai Kona om te installeren in mijn 2020 Kona die een fabrieksmatige 7 inch unit heeft.

De installatie lijkt in orde en alles lijkt te werken, maar ik krijg geen geluid. Heeft dit iets met de bedrading te maken?
Ook heeft de nieuwe unit een extra stekker die ik niet had voor mijn fabrieksunit. (Zie foto) Ik weet niet zeker waar die voor zou zijn.

Alle hulp wordt gewaardeerd
Nieuwe (met extra stekker)
5852

5853

Oude:
5854

#3 · (Edited)
Dit is een swap die bijna onmogelijk is op Hyundai/KIA-voertuigen. De meeste autofabrikanten gebruiken één kabelboom voor alle modellen in hun line-up en laten redundante stekkers op hun plaats. Aan de andere kant lijken Hyundai/KIA een modelspecifieke kabelboom te gebruiken. Hierdoor is het onmogelijk om te upgraden naar de navigatie-eenheid voor de modellen die deze niet hebben. Het is door meerdere leden op beide forums geprobeerd, zonder succes. Een man op de Elantra-forums heeft lange tijd besteed aan het fabriceren van zijn eigen kabelboom. Ik denk niet dat hij helemaal succesvol was.

#4 ·
Dit is een swap die bijna onmogelijk is op Hyundai/KIA-voertuigen. De meeste autofabrikanten gebruiken één kabelboom voor alle modellen in hun line-up en laten redundante stekkers op hun plaats. Aan de andere kant lijken Hyundai/KIA een modelspecifieke kabelboom te gebruiken. Hierdoor is het onmogelijk om te upgraden naar de navigatie-eenheid voor de modellen die deze niet hebben. Het is door meerdere leden op beide forums geprobeerd, zonder succes. Een man op de Elantra-forums heeft er lange tijd aan besteed om zelfs zijn eigen kabelboom te fabriceren. Ik denk niet dat hij helemaal succesvol was.

Pat.
Ja, met compleet verschillende bedrading. Een beetje een F'ed up manier om het te doen. Maar hey, Hyundai kan 75% van hun motormodellen niet bouwen zonder dat ze ontploffen in 14 tot 25 van hun auto's. Waarom zou standaardisatie logisch zijn voor dit bedrijf? Ik heb 2017 Hyundai Elantra Sport-stoelen in mijn 2018 Kona geïnstalleerd en alle bedrading van de stoelen en airbags is HEEL anders. Dus geen airbags. Dat heb ik met een Audi gedaan en de stoelen konden er gewoon in worden gestoken.

#6 ·
Ja, de versterker ontbreekt, die zich onder de voorstoel bevindt. Maar het is niet alleen een kwestie van het aanschaffen van een willekeurige audioversterker.
In lekentermen: de output van uw oude unit is een audiosignaal dat naar uw luidsprekers gaat of naar een standaardversterker als u grotere, betere prestaties wilt.
De output van de nieuwe, geüpgradede unit is een digitaal signaal dat naar een speciale decoder/versterker gaat voordat het de luidsprekers voedt.
Met andere woorden, u zou een Hyundai-specifieke versterker nodig hebben en vervolgens de bedrading correct configureren.
Ik heb dit onderzocht, alles werkt, navigatie, zender zoeken, behalve het geluid. Mijn grootste probleem zou zijn waar ik de volumeregeling moet aansluiten.
Succes ermee. Houd ons op de hoogte

#11 ·
ja, de versterker ontbreekt, die zich onder de voorstoel bevindt. Maar het is niet alleen een kwestie van het verkrijgen van een willekeurige audioversterker.
In lekentermen. De output van uw oude unit is een audiosignaal dat naar uw luidsprekers of een standaardversterker gaat als u grotere, betere prestaties wilt.
De output van de nieuwe, geüpgradede unit is een digitaal signaal dat naar een speciale decoder/versterker gaat voordat het de luidsprekers voedt.
Met andere woorden, u zou een Hyundai-specifieke versterker nodig hebben en vervolgens de bedrading correct configureren.
Ik heb dit onderzocht, alles werkt, navigatie, zender zoeken. behalve het geluid. Mijn grootste probleem zou zijn waar ik de volumeregeling moet aansluiten.
Succes hiermee. Houd ons op de hoogte
Ooit iets hierover gehoord? Heb net een aftermarket head unit geprobeerd en alles werkt behalve het geluid. :(

#9 ·
Nu. Ik ben bang dat ik een niet-gemerkt 10,1 elektronisch draaiend scherm heb dat ik over een paar dagen van plan ben te installeren. Ik heb de Kona-kabelboom van Crutchfield gekocht en hem eindelijk aangesloten nadat ik hem een paar weken had. Werk afhankelijk van mijn werkschema. Dus hopelijk krijg ik geluid! De video's die ik heb gevonden, zeggen in feite dat het met de kabelboom zal werken. De enige video's die ik kon vinden van een vergelijkbare installatie op YouTube in een Kona waren, geloof ik, van de Filippijnen. Ik zal een update geven zodra ik de installatie probeer. Ik heb een Kona vol mods en customs om te bouwen en te installeren. Maar restaurantmanagement en mods zijn absoluut geen goede vrienden...

#13 ·
Zoals elke reactie in dit forum erg laat. Ik heb het nooit gedaan. Nu heb ik een 12,3 inch scherm. Sinds gisteravond werkt alles behalve geen geluid zoals de anderen. Sommigen zeggen dat het onmogelijk is, maar ik heb er een paar gezien die geluid krijgen. Dus ik weet het niet. Ik laat het je weten als ik het aan de praat krijg. Dus als je een jaar later willekeurig het forum controleert en geen 2 jaar oude info nodig hebt, staat het hier. Lol

#14 ·
Voor het geval iemand nog steeds wil ruilen.
Je hebt een Rockford Fosgate dsr1, een Maestro acc-ar-spdif, een Maestro ahk3 horn-ar t-harness, een aftermarket versterker nodig. Ik gebruikte de Sony xms400d vanwege de grootte.
De gemakkelijkste manier is om de twee pinnen voor de Amp SPDIF high en low, de twee pinnen voor de navigatiestem + en - aan te sluiten op je radiodraadboom. Tap in de multimedia-can kabels (high en low) en leid die kabel vervolgens naar de maestro ahk3 hrn-ar versterker t-harness. Verwijder of (knip als je comfortabel bent met het solderen van draden) alle luidsprekerdraden uit je radiodraadboom en sluit ze aan op je versterker. Succes!

#15 ·
Voor het geval iemand nog steeds op zoek is om te ruilen.
Je hebt een Rockford Fosgate dsr1, een Maestro acc-ar-spdif, een Maestro ahk3 horn-ar t-harness, een aftermarket AMP nodig. Ik gebruikte de Sony xms400d vanwege de grootte.
De gemakkelijkste manier is om de twee pinnen voor de Amp SPDIF high en low, de twee pinnen voor de navigatiestem + en - toe te voegen aan je radiodraadboom. Tik op de multimedia-can-kabels (high en low) en voer die kabel vervolgens naar de maestro ahk3 hrn-ar versterker t-harness. Verwijder of (knip als je comfortabel bent met het solderen van draden) alle luidsprekerdraden uit je radiodraadboom en sluit ze aan op je AMP. Succes!
Hallo, ik heb ook gewisseld met een 10,25-inch unit en het geluid en de achteruitrijcamera werken niet... advies alstublieft

#21 ·
Lijst met benodigde items

Rockford Fosgate DSR1

aHK3 HRN-AR-HK3 Plug and Play versterker T-harnas compatibel met Hyundai- en Kia-voertuigen

Idatalink Maestro Acc-AR-SPDIF (SDPIF naar analoog/TOSLINK adapter)

RCA mannelijk naar dubbele RCA mannelijk

Sony XMS400D 4-kanaals microversterker
View attachment 9007
View attachment 9008
Ik heb het geluid opgelost, ik heb een originele versterker gekocht, het blijft afwachten hoe ik de camera oplos... hij werkt nog steeds niet, hoewel hij dezelfde aansluitingen heeft

#30 ·
Hoi,

Ik heb een 10,25-inch unit gekocht die afkomstig is van een 2021 Hyundai Kona om te installeren in mijn 2020 Kona die een 7-inch unit af fabriek heeft.

De installatie lijkt prima en alles lijkt te werken, maar ik krijg geen geluid. Heeft dit iets met de bedrading te maken?
Ook heeft de nieuwe unit een extra stekker die ik niet had voor mijn fabriekseenheid. (Zie foto) Ik weet niet zeker waar dat voor zou zijn.

Alle hulp wordt gewaardeerd
Nieuwe (met extra stekker) View attachment 5852
View attachment 5853

Oude:
View attachment 5854
Hallo, stuur me een foto van het model en de serie van je apparaat... Ik heb een Kona op benzine en ik heb een elektrisch apparaat gekocht

#36 ·
er kan niets veranderd worden in de engineering-modus, ik heb het geprobeerd en het werkte niet
Ik kan deze engineering-modus openen zoals bijgevoegd. Ja, ik kon niets doen in deze modus...niet deze UI ok verwacht..de (alles-in-één-versie) engineering-modus daar moet variabele codering zijn waar ext amp ti internal kan worden gewijzigd. Heb je dat in je engineering-modus gevonden?

Attachments

#39 ·
Sorry, ik begrijp het niet... Kun je de stappen in detail uitleggen?
Ik heb de volgende methode gebruikt om in de engineering-modus te komen, waar ik toegang toe had. Maar niet degene die ik wil...

Engineer Mode (Full Engineering Mode) – 2 knoppen

Kies Radio
In een snelle volgorde het volume instellen met de linkerknop op niveau 0, dan op niveau 7 en op de rechterknop drukken, dan het volume instellen op niveau 3 en op de rechterknop drukken, dan het volume instellen op niveau 1 en op de rechterknop drukken

#42 ·
Hallo, stuur me alsjeblieft een foto van het model en de serie van je apparaat....Ik heb een Kona op gas en ik heb een elektrisch apparaat gekocht
Hallo, stuur me alsjeblieft een foto van het model en de serie van je apparaat....Ik heb een Kona op gas en ik heb een elektrisch apparaat gekocht
Is het een 10 inch head unit voor een elektrische Kona?

#45 ·
Mensen, heb eindelijk de vervanging opgegeven. Geen hints om problemen met geluid en camerasignaal op te lossen. Ik kwam echter een ander probleem tegen toen ik mijn originele headunit weer aansloot. Ik ontdekte dat het menu voor voertuiginstellingen op het instrumentenpaneel verdwenen was. Er wordt nu een gps-pictogram weergegeven wanneer ik via de bedieningsknop op het stuurwiel toegang krijg tot het instellingenmenu. Bekijk de bijgevoegde foto voor advies over hoe ik mijn probleem kan oplossen...

Attachments