Hyundai Kona Forum banner
81 - 100 of 169 Posts
Jeździłem na 87 bez żadnych problemów. Może spróbuję kilku zbiorników 89 i 93 w przyszłości. Szkoda, że liczby, które Hyundai podał dla Gamma Turbo, zostały wycofane przy 91 oktanach, ponieważ nie mogę ich niezawodnie dostać tutaj w GA.

Jeśli dobrze rozumiem wszystko, a zrobiłem sporo badań na ten temat, silnik pracuje całkowicie zgodnie ze specyfikacją i doskonale niezawodnie na wszystkim pomiędzy 87 (85 na dużych wysokościach) a 93 oktanami, ponieważ system dostosowuje się do pracy z dowolną liczbą oktanową. Zalety 87 to to, że jest tani i uzyskujesz taki sam lub lepszy przebieg. Zaleta 91/93 jest taka, że uzyskujesz nieco lepsze osiągi (chociaż najwyraźniej może to nawet nie wystarczyć, aby wykryć to w naszych stosunkowo stłumionych silnikach).

Wygląda na to, że problem z gromadzeniem się węgla będzie taki sam niezależnie od użytego paliwa.

Twój przebieg może się różnić. Zdam relację z tego, jak 89 i 93 będą odczuwane przez starą hamownię po kilku zbiornikach w niedalekiej przyszłości. Jeśli różnica nie będzie zauważalna, nie widzę powodu, aby używać czegokolwiek innego niż 87.
 
Mieliśmy kilka stacji VP Racing Fuels, które obsługiwały 101 oktanów, ale od tego czasu zostały zamknięte lub już tego nie obsługują. Utknęliśmy na 91 oktanach. Chciałbym jeździć na 93, ale nie ma radości!
 
Kona jest ustawiona na 12PSI i wytwarza 195whp na przednie koła przy tym poziomie doładowania. Jest to wariant Gamma 1.6L o stopniu sprężania 10:1 i ma inną turbosprężarkę niż starsze Veloster i Elantra Sport.

Ciśnienie doładowania jest niższe niż w modelach 2013-2015 Veloster Turbo, Forte Koup, Forte5 i 2015 Elantra Sport.

Informacje te pochodzą od renomowanego tunera Hyundaia w Puerto Rico, który umieścił Konę na hamowni Dynojet ze standardowym wyposażeniem i wykonał trzy kolejne przejazdy, które dały średnio 195whp. Odczytał również pliki ECU Kona, ale nie mógł ich zapisać (stroić).

P.S. przejazdy zostały wykonane przy użyciu 93 oktanów.
 
Kona jest ustawiony na 12 psi
Maksymalne doładowanie dla Kona jest ograniczone do 20 psi. Maksymalne doładowanie przy 3850-4000 obr./min wynosi ponad 18+ psi w zależności od warunków atmosferycznych.

David, opublikuj stronę internetową, aby wszyscy mogli zobaczyć wyniki. Gdzie jest źródło informacji?

Istnieje już kilka map napisanych przez Vivid Racing i kosztuje to 500,00 $, ale musisz wysłać ECU, aby zostało ono przez nich wgrane. Vivid Racing, renomowany tuner, który działa już od dłuższego czasu, również ocenia moc na wale korbowym na 175 KM firmy Hyundai. https://www.vividracing.com/tuned-ecu-flash-tune-hyundai-kona-16l-turbo-175hp-p-152430482.html

Mówisz o standardowym Kona, który według Hyundai ma 175 KM na wale korbowym, a generuje 195 KM na kołach. To bardzo duża różnica od mocy na wale do mocy na kołach, około 15% powyżej wartości OEM. Działa to również w drugą stronę, ponieważ tracisz 50-75 koni mechanicznych, gdy moc jest przenoszona z wału korbowego na koła.

Powiedziałbym, że tuner w Puerto Rico nie wie, co robi lub wcale nie jest godny zaufania. Nie trzeba dodawać, że są dobrzy tunerzy, a potem reszta.

Błogosławieństwa i pokój
 
Discussion starter · #85 ·
Kona jest ustawiony na 12PSI i wytwarza 195whp na przednie koła przy tym poziomie doładowania. Jest to wariant Gamma 1.6L o stopniu sprężania 10:1 i ma inną turbosprężarkę niż starsze Veloster i Elantra Sport.

Ciśnienie doładowania jest niższe niż w modelach 2013-2015 Veloster Turbo, Forte Koup, Forte5 i 2015 Elantra Sport.

Informacje te pochodzą od renomowanego tunera Hyundaia w Puerto Rico, który umieścił Konę na Dynojecie ze wszystkim w standardzie i wykonał trzy kolejne przejazdy, które dały średnio 195whp. Odczytał również pliki ECU Kony, ale nie mógł zapisać (zestroić) plików.

P.S. przejazdy zostały wykonane przy użyciu 93 oktanów.
Mój silnik w standardzie w mojej Konie AWD 1.6T widział 17,7 PSI z paliwem średniej klasy. Ale tutaj powiedziano, że doładowanie jest takie samo, ale ECU po prostu cofa zapłon. Więc myślę, że twój facet się myli.
 
David, https://www.facebook.com/AlphaSpeedPR .
Image


To są faceci, o których mówisz. . Są pełni tego i jeśli naprawdę w to wierzysz, mam dla ciebie franczyzę Auto Zone do sprzedania. Och, to prawda, pracujesz w jednej. Nie w IIHS, jak twierdziłeś David! Niesamowite, jak to działa, gdy zostawiasz po sobie ślady na Facebooku. Och, nie jesteś też inżynierem motoryzacyjnym ani mechanikiem NASCAR. Nie musisz wymyślać mnóstwa historii o sobie, aby zaimponować komuś, więc przestań i bądź sobą. Bądź sobą i ciesz się tym, kim jesteś i co robisz.

Powiedziałbym, że tuner w Puerto Rico nie wie, co robi lub wcale nie jest wiarygodny. Nie trzeba dodawać, że są dobrzy tunerzy, a potem reszta. To, że tak mówią, nie sprawia, że tak jest, tak jak twierdziłeś w przeszłości. Wiarygodność mówi wiele o osobie w ogóle David, podobnie jak uczciwość. Spróbuj nowego startu i bądź szczery wobec wszystkich tutaj, zachowaj historie dla filmów.

Błogosławieństwa i pokój
 
Tak David, byłeś kiedyś znany jako; Nieznany Kona. Wszystko się do ciebie sprowadza!

Błogosławieństwa i pokój
 
David, mogę ci również powiedzieć po pliku uruchomieniowym i krzywej mocy, że jest to hamownia Veloster, zwłaszcza po przeprowadzeniu pewnych badań. Oznacza to, że plik uruchomieniowy pochodzi z Velostera z widocznym tuningiem i bez innych modyfikacji. Tytuł pliku katalogu można łatwo zmienić, aby reprezentował Konę.

Miła próba, ale nie należy do Kony. Nie podali nawet pliku uruchomieniowego momentu obrotowego, który został celowo pominięty. Dyno Jet jest ustawiony na standardową konfigurację przy każdym początkowym uruchomieniu, aby zapewnić zarówno whp, jak i tq. Musisz celowo wykluczyć go w ustawieniu podstawowym przed uruchomieniem.

Oto odpowiedni przebieg Dyno Jet OEM Kona.


Próba promowania biznesu przez oszustwo to nic innego jak celowe wprowadzenie w błąd i chciwość. Wystarczy!

Błogosławieństwa i pokój
 
  • Like
Reactions: Wheat
Oczywiście niektóre posty zostały usunięte, ale wygląda na to, że JR Kona ustanowił prawo. Dzięki za wywołanie fałszywych / celowo wprowadzających w błąd informacji i trzymanie tych rzeczy z dala od tych tablic.
 
Zbliżamy się do 10 000 mil na naszym Kona(!), i po przejechaniu wielu zbiorników zarówno na benzynie regularnej, jak i premium, mogę powiedzieć, że dzięki "hamowni w pośladkach" i licznikowi przebiegu zauważyłem następujące różnice:

Regularna (87): Zauważalne zawahanie przy zatrzymywaniu się, jakby silnik trochę się rozpędzał przed włączeniem sprzęgła. Szczególnie zauważalne przy szybkich zatrzymaniach, gdzie ciężar wciąż się przesuwa (jak na znaku stopu, gdy nikogo nie ma w pobliżu). Średnio 29,1 mpg na tych zbiornikach według komputera (i tak, wiem, że komputer nie jest dokładny).

Premium (93): Mniejsze zawahanie przy zatrzymywaniu się, zauważalnie szybsze przyspieszenie od zatrzymania, szybsza reakcja na gaz, nieco lepsza moc w średnim zakresie. Nie zauważam jednak przyrostu mocy na autostradzie, na przykład przyspieszenie od 70-80 mil na godzinę nie wydaje się zauważalnie inne.
Średnio 28,9 mpg na tych zbiornikach, ale ten spadek może wynikać z tego, że mam tendencję do mocniejszego wciskania gazu, gdy jeżdżę na Premium...

Oczywiście YMMV i niemożliwe jest zmierzenie, ile z tego jest tylko w mojej głowie itp.
 
Dealer powiedział mi, żebym jeździł na 87. Próbowałem 2 zbiorniki premium i straciłem na przebiegu.
Najlepsza odpowiedź od dealera do tej pory... Z wszystkiego, co przeczytałem i z technikami, z którymi rozmawiałem, silniki te są skonfigurowane tak, aby działały na zwykłym paliwie i NIE korzystają z paliwa premium, pozwalając na większy wyprzedzenie zapłonu. Genesis to jedyny samochód, który ma programowanie, aby korzystać z paliwa premium, pozwalając na większy wyprzedzenie zapłonu dla większej mocy. Obecnie jeżdżę na paliwie premium po raz drugi i nie zauważyłem żadnej różnicy w przebiegu ani osiągach. Wracam do zwykłego paliwa, a ponieważ kosztuje ono 1,97 dolara za galon... sprawia, że ten samochód jest przyjemniejszy. Wygląda na to, że europejskie samochody mają inne programowanie i mogą korzystać z wyższej liczby oktanowej. Ale nie amerykańskie Kona.
 
Discussion starter · #94 ·
Zwróć uwagę na to, ile metanolu używasz, chyba że zwiększyłeś rzeczywisty poziom doładowania. Zbyt dużo metanolu nie jest dobre dla silnika.

DTE nie podnosi poziomów doładowania, modyfikuje sygnały z czujników ciśnienia w kolektorze, ciśnienia doładowania, położenia wałka rozrządu i wtrysku paliwa po ECU. Musisz również zastosować BOV i większy intercooler. Sama woda jest w porządku, ale upewnij się, że używasz tylko wody destylowanej.
System DTE PODNOSI TYLKO doładowanie i nic więcej, wiem to na pewno, ponieważ do nich dzwoniłem. W ten sposób wszystkie inne systemy bezpieczeństwa pozostają na miejscu od fabryki, a zbyt bogata mapa paliwa pozostaje na miejscu, DTE nie musi się martwić o wychudzenie i wysadzanie silników, jak to mogą/robią tunery ECU.
 
Liczba oktanowa jest miarą odporności na przedwczesny zapłon lub spalanie stukowe. Im wyższy stopień sprężania silnika, tym bardziej jest on skłonny do przedwczesnego zapłonu paliwa, co jest szkodliwe dla tłoka. Jeśli silnik jest przeznaczony do paliwa o niższej liczbie oktanowej, to wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej nic nie daje. Z drugiej strony, w silniku o wysokim stopniu sprężania, który jest przeznaczony do paliwa o wyższej liczbie oktanowej, który jest zasilany zwykłą benzyną, komputer silnika opóźni zapłon, aby chronić silnik, a rezultatem będzie mniejsza moc i gorsze zużycie paliwa.

Filtry powietrza z wkładem papierowym działają doskonale. Używałem filtrów K&N w latach 70., kiedy brałem udział w wyścigach terenowych i nawet wtedy nie zauważyłem żadnej realnej poprawy z ich filtrami. Były lepsze niż ówczesne filtry plisowane, ale wiele się zmieniło.

W przypadku oleju silnikowego do normalnego silnika benzynowego, każdy olej, który spełnia specyfikacje API, jest tak samo dobry jak każdy inny. Do silników benzynowych sprzed 2017 roku używam oleju silnikowego dino, a do moich nowszych pojazdów używam mieszanki, a do mojej ciężarówki z silnikiem Diesla przejdę na nowe oleje silnikowe CK-4 i prawdopodobnie Valvoline lub Pennzoil, ponieważ mają najlepsze mieszanki dodatków.

Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że czasy używania TBN do określania pozostałego okresu eksploatacji próbki oleju silnikowego nie są już dokładne w przypadku nowych formulacji oleju silnikowego, chociaż laboratoria nie zamierzają tego nikomu powiedzieć i zaszkodzić swoim zyskom.
 
Czy ktoś jeszcze jeździ na benzynie bez etanolu? Z tego co pamiętam, ma 89 oktanów, ale mam całkiem niezły przebieg i przysięgam, że silnik pracuje nieco mocniej. Tak, jest trochę droższa, używałem jej w moim Tucsonie z 2011 roku przez około rok, a teraz w Kona. Dość szybko zauważam różnicę, gdy zamiast benzyny bez etanolu wlewam zwykłą benzynę, silnik po prostu nie jest tak "żwawy". Pewnego dnia zobaczyłem szczury rzeczne (kierowców łodzi) tankujących i postanowiłem zapytać, to wszystko, co wlewają do silników swoich ciężarówek i łodzi i przysięgają na to.
 
Używam benzyny 87 bez etanolu zmieszanej z 91. Mieszam ją w proporcji 50/50 i uzyskuję naprawdę dobre zużycie paliwa. Moc jest również zawsze obecna, ponieważ powinno to dać około 89 i mniej niż 5% etanolu.

Ponieważ etanol ma mniej energii na objętość, powinieneś uzyskać lepsze zużycie paliwa bez niego.

Mam wskaźnik skanowania, którego używam do IAT, przepustnicy i doładowania i zauważyłem, że ten silnik wytwarza mnóstwo doładowania przy średnim otwarciu przepustnicy.
Osobiście uruchamiałbym tylko 89 lub wyższą w tym samochodzie, nawet jeśli nigdy nie wciskasz pedału gazu do końca. Dziś rano widziałem 17 psi przy 55% TPS i około 3500 obr./min.
 
Discussion starter · #98 ·
Używam benzyny 87 bez etanolu zmieszanej z 91. Mieszam ją w proporcji 50/50 i uzyskuję naprawdę dobre zużycie paliwa. Moc jest również zawsze obecna, ponieważ powinna wynosić około 89 i mniej niż 5% etanolu.

Ponieważ etanol ma mniej energii na objętość, powinieneś uzyskać lepsze zużycie paliwa bez niego.

Mam wskaźnik skanowania, którego używam do IAT, przepustnicy i doładowania i zauważyłem, że ten silnik wytwarza mnóstwo doładowania przy średnim otwarciu przepustnicy.
Osobiście uruchamiałbym tylko 89 lub więcej w tym samochodzie, nawet jeśli nigdy nie wciskasz pedału gazu do końca. Dziś rano widziałem 17 psi przy 55% TPS i około 3500 obr./min.

Kona (Hyundai Kona) | Fuelly
Otrzymuję 17 psi poniżej 2000 obr./min, silnik jest tak skonstruowany, aby uzyskać 195 funtów momentu obrotowego przy mniej niż 1700 obr./min... to oznacza pełne doładowanie przy tej wartości.

Car and Driver mówi 195 funtów momentu obrotowego przy 1500 obr./min... Holly LSPI!!!!

https://www.caranddriver.com/reviews/a20154728/2018-hyundai-kona-16l-turbo-awd-test-review/
 
Mam miernik skanowania, którego używam do IAT, przepustnicy i doładowania i zauważyłem, że ten silnik wytwarza mnóstwo doładowania przy średnim otwarciu przepustnicy.
Osobiście uruchomiłbym tylko 89 lub więcej w tej rzeczy, nawet jeśli nigdy nie wciśniesz pedału gazu do końca. Dziś rano widziałem 17psi przy 55% TPS i około 3500 obr./min.



Kona (Hyundai Kona) | Fuelly
Czy Twój miernik skanowania wykazał jakieś wykrywanie spalania stukowego? Jeśli nie, programowanie KONA ECU nie wykorzystuje paliwa premium..
Nie zobaczysz więc żadnych korzyści. DI ma możliwość bezpiecznego uruchamiania wysokich poziomów doładowania bez opóźniania zapłonu lub powodowania detonacji..
 
Discussion starter · #100 ·
Czy Twój wskaźnik skanowania wykazał jakieś wykrywanie spalania stukowego? Jeśli nie, programowanie ECU KONA nie wykorzystuje paliwa premium..
Więc nie zobaczysz żadnych korzyści. DI ma możliwość bezpiecznego uruchamiania wysokich poziomów doładowania bez opóźniania zapłonu lub powodowania detonacji..
Jedynym powodem, dla którego tak się dzieje, jest to, że zalewają cylinder "przesadnym" stosunkiem paliwa do powietrza, aby zapobiec spalaniu stukowemu i uwzględniają nieagresywne wyprzedzenie zapłonu. Dodajmy do tego kolejne % więcej paliwa, kiedy dowiedzieli się o LSPI. Nic dziwnego, że rury wydechowe turbosprężarek DI mają w sobie sadzę, a miska olejowa jest pełna gazu.

Jeśli chodzi o jazdę na 87 oktanach w turbosprężarce o sprężaniu 10:1, można to zrobić TYLKO za pomocą "skompromitowanego, opóźnionego algorytmu zapłonu". Na stole musi pozostać 20 PLUS KM, wraz z przebiegiem paliwa.
Nadal nie wiemy, czy adaptacyjne uczenie się Kona daje większe wyprzedzenie zapłonu agresywnie użytkowanemu samochodowi w dłuższej perspektywie. Widząc, że mam spalanie stukowe przy 87 oktanach, a moja noga jest w nim od 5 dnia. 87 oktanów nigdy nie zobaczy mojego baku. 89 zimą i staram się robić 91/93 latem, ponieważ latem słyszę lekkie spalanie stukowe przy 100% 89 oktanach.
 
81 - 100 of 169 Posts