Hyundai Kona Forum banner

Who is having transmission problems with their Kona ?

  • No Issues! All is well !

    Votes: 63 39%
  • DCT issue, In the shop

    Votes: 13 8.1%
  • DCT issue resolved via software

    Votes: 2 1.2%
  • DCT replaced , All is well

    Votes: 10 6.2%
  • DCT fixed more than once and still not Happy !

    Votes: 1 1%
  • No DCT for me!!! Glad I drive a conventional automatic transmission

    Votes: 35 22%
  • Not running right, Need to have it looked at.

    Votes: 37 23%
41 - 60 of 71 Posts
Cześć! Wydaje mi się, że Hyundai musi dowiedzieć się, co się dzieje z kombinacją 1.6t i dct. Mam linię Kona N z 2022 roku i już mam problemy z tym samym problemem. Trudne zmiany z 1 na 2 bieg, bardzo przerażające dla długoterminowej niezawodności...po prostu mówię.
 
Discussion starter · #42 ·
Dość często skręcałem w prawo z postoju lub w ruch uliczny, tylko po to, by dostać przerażającą pauzę. Teraz, podczas większości jazdy po mieście, włączam tryb Sport i nie mam problemu z szarpaniem na pierwszym biegu i opóźnieniem turbiny.
Tryb sportowy podnosi obroty na biegu jałowym, co pomaga przy ruszaniu i szarpaniu na biegu jałowym. Włączenie klimatyzacji bez trybu sportowego pogarsza problem. Ostatnim razem, gdy byłem u dealera, zapytałem o to i powiedziano mi, że nie ma "formalnego" problemu ani rozwiązania dla szarpania lub zawahania na niskich obrotach.
 
Cóż - po 20 tysiącach mil muszę teraz zmienić zdanie.

W ciągu ostatniego tygodnia lub mniej, mój 1.6t DCT z 2020 roku zachowuje się teraz dziwnie. Wydaje się, że ślizga się na biegach parzystych... cóż, przynajmniej mogę potwierdzić, że ślizga się na 6. biegu.

Jedynym sposobem, w jaki mogę to opisać, jest to, że jest to jakby sprzęgło się kończyło/wymagało wymiany, jeśli porównasz to do standardowego sprzęgła obsługiwanego nogą, lub jakbyś jeździł na sprzęgle.

Obroty wzrosną o około 200-300, a następnie spadną. Tak naprawdę tego nie zauważam, z wyjątkiem tego, że dodaje to efektu "torque steer" (działa tak, jakbyś dawał mu więcej mocy, a koła będą "podążać" inaczej, gdy się "ślizga").

Najzabawniejsze jest to, że nie mogę tego zrobić na żądanie ani powtarzalnie.

Po raz pierwszy zauważyłem to, gdy miałem włączony tempomat przy prędkości około 70 mil na godzinę na autostradzie. Jechałem pod górę, na której zawsze sam redukuje bieg, i obroty wzrosły dwa razy podczas wzniesienia. To tylko około 1 sekundy "wzrostu obrotów" i nigdy nie traci mocy. Po prostu ma więcej momentu obrotowego z poślizgu.

Zrobił to samo, ale na różnych wzniesieniach, z włączonym tempomatem i robi to ponownie czasami, gdy jest na 6. biegu. Włączanie i wyłączanie klimatyzacji nie wpływa na ten stan i może się to zdarzyć tylko przy określonej pogodzie (temperatura, wilgotność itp.). Oczywiście, nie mogę tego robić cały czas.

Nie próbowałem "zresetować" skrzyni biegów, odłączając ją. Będę musiał sprawdzić tę procedurę na tym forum, ponieważ nie chcę stracić moich ustawień radia !! :)

Ponownie, nie wchodzi na obroty do nieba, tylko o około 200 lub więcej obrotów wyżej przez ułamek sekundy.

Jeśli ręcznie wrzucę 7. bieg dla tych kombinacji pod górę/redukcja, nie ślizga się w ten sposób. Teraz silnik tego nie lubi, ponieważ obroty na 7. biegu są naprawdę za niskie, aby utrzymać prędkość. Znowu....(westchnienie) nie ślizga się za każdym razem, jeśli pozwolę skrzyni biegów robić własne zmiany biegów.

Żadnych innych aspektów wydajnościowych tego nie widzę. Jedynym powodem, dla którego mówię, że to parzyste biegi, jest to, że ostatnim razem, gdy grałem i używałem dużo gazu, zauważyłem małą "czkawkę" na 4. biegu. Nie wiem. To mogło być jakieś mapowanie silnika lub zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ miałem pełny gaz. Nie patrzyłem na wskaźnik, więc było to bardziej odczucie dla 4. biegu.

Zobaczę, czy uda mi się zresetować Adaptive Learning i dam wam wszystkim znać.

Na zdrowie
 
Twój reset będzie polegał na wyjęciu akumulatora na 15 minut. Jeśli chodzi o to, co widzisz, może to być sprzęgło, ponieważ widzę dokładnie to samo. Ale u mnie jest pełny gaz, redukcja o 2 biegi na autostradzie. Działa tak od 3 miesięcy i reset nic nie daje. Czy masz piggyback lub tuning? Czkanie i dziwne rzeczy to OKROPNA melodia DCT od Hyundaia. Powinna pojawić się melodia DCT od kogoś przyszłego lata, ponieważ Rosjanie niedawno zhakowali hasło DCT i istnieje zaszyfrowana część w późniejszym kodowaniu (naszych Kona), która musi zostać rozwiązana. To powinno naprawić dziwne OKROPNE kodowanie Hyundaia w ich 7-biegowym DCT.
 
Twój reset będzie polegał na wyjęciu akumulatora na 15 minut. Jeśli chodzi o to, co widzisz, może to być sprzęgło, ponieważ widzę dokładnie to samo. Ale u mnie jest pełna przepustnica, redukcja o 2 biegi na autostradzie. Działa tak od 3 miesięcy i reset nic nie daje. Czy masz piggyback lub tuning? Czkanie i dziwne rzeczy to OKROPNA melodia DCT od Hyundaia. Powinien pojawić się tuning DCT od kogoś przyszłego lata, ponieważ Rosjanie niedawno zhakowali hasło DCT i istnieje zaszyfrowana część w późniejszym (naszym Kona) kodowaniu, którą należy się zająć. To powinno naprawić dziwne, OKROPNE kodowanie od Hyundaia w ich 7-biegowym DCT.
Brak tuningu. Cholera.... Mam problem z ustaleniem, jaką liczbę oktanową w to włożyć !! :)

To po prostu dziwne. To nie jest pełna przepustnica, kiedy to robi. To jest wtedy, gdy próbuje utrzymać 70 mil na godzinę pod górę o nachyleniu 3-4%. Niewiele się dzieje - ponieważ turbosprężarka włącza się z dużym momentem obrotowym części przepustnicy i pokonuje wzniesienie bez większego zamieszania. Nie wyobrażam sobie, żeby ten silnik wytwarzał wystarczający moment obrotowy przy 2600 obr./min przy około 1/5 przepustnicy, aby sprzęgło się obróciło i nie weszło na czerwone pole, gdy straci "przyczepność" w sprzęgle.

Z powodu faktu, że "dogania" i obroty wracają do "normy" po kilku sekundach, myślę, że po prostu muszę to zresetować. BTW... Czy wiesz, czy usunięcie kabla akumulatora zresetuje radio (Sirius XM, ustawienia wstępne itp.).
 
Brak strojenia. Cholera....mam problem z ustaleniem, jaką liczbę oktanową w to włożyć !! :)

To po prostu dziwne. To nie jest pełna przepustnica, kiedy to robi. To jest wtedy, gdy próbuje utrzymać 70 mil na godzinę pod górę o nachyleniu 3-4%. Niewiele się dzieje - ponieważ turbosprężarka włącza się z dużym momentem obrotowym przy częściowej przepustnicy i pokonuje wzniesienie bez większego zamieszania. Nie mogę sobie wyobrazić, żeby ten silnik wytwarzał wystarczający moment obrotowy przy 2600 obr./min przy około 1/5 przepustnicy, aby obrócić sprzęgło i nie wchodzić na czerwone pole, gdy straci "przyczepność" w sprzęgle.

Ze względu na fakt, że "dogania" i obroty wracają do "normy" po kilku sekundach, myślę, że muszę to zresetować. Przy okazji... Czy wiesz, czy usunięcie kabla akumulatora zresetuje radio (Sirius XM, ustawienia wstępne itp.).


Dzięki.
Ok, powiedziałbym, że jest 80% szans, że to ten cholerny kod Hyundaia, którego nigdy nie naprawili. Mój jest na pełnej przepustnicy, kiedy to widzę. Cały czas dostaję to dziwne "Myślę, że to poślizg sprzęgła, ale czy to kodowanie skrzyni biegów Hyundaia????", cały czas. Żyję z tym na co dzień. Potrzebni będą tunerzy z rynku wtórnego, aby naprawić kod dla kiepskiej inżynierii Hyundaia. 7-biegowa skrzynia DCT może działać bardzo blisko nowej 8-biegowej skrzyni DCT we wszystkich samochodach N, JEŚLI Hyundai wyda pieniądze na naprawę inżynieryjną. Jeden inżynier DCT/sprzęgła i 3 tygodnie naprawią kodowanie. Zdecydowali się tego nie robić. W rzeczywistości Hyundai wydał kilka poprawek DCT dla niektórych nowych 7-biegowych skrzyń biegów DCT / napraw sprzęgła w Veloster Turbo (non N), który mój tuner prowadził po naprawie Hyundaia i powiedział, że 7-biegowa skrzynia biegów działała jak 8-biegowa skrzynia biegów. Więc można to zrobić i zostało to zrobione, ALE Hyundai tego nie wyda. Próbowałem pracować przez mojego dealera, a główny mechanik zadzwonił do działu technicznego Hyundaia dla dealerów i zaprzeczyli jakiejkolwiek nowej naprawie kodowania. "murowanie". Dlatego zobaczysz, jak publikuję o kiepskim kodowaniu Hyundaia. MOŻNA to naprawić, Hyundai decyduje się tego nie naprawiać, ponieważ byłoby to masowe wezwanie do serwisu, a oni mają 5 miliardów dolarów wartych odbudowy silników w ciągu ostatnich 11 lat, nie wspominając o wezwaniu do serwisu akumulatorów EV o wartości kilku miliardów i wezwaniu do serwisu elektrycznego kontrolera ABS. Chłopaki, mogę wejść w problemy Hyundaia i ich problemy WSZYSTKIE związane z "wkładaniem głowy w piasek" i jak wszyscy możemy zobaczyć, inżynieria zbyt szybka i ignorowanie inżynierów testujących, którzy nigdy nie przepuściliby tych problemów, chyba że najwyższe kierownictwo wymusiłoby jego wydanie, abyśmy kupujący mogli testować i żyć z gorszą, niedokończoną inżynierią. Próbowałem przekonać Hyundaia za pośrednictwem dealera, aby sprzedał poprawkę jako wysokowydajny flash na koszt klienta. Cholera, obciąż mnie kwotą 300 dolarów za flash, po prostu chcę, żeby to BYŁO NAPRAWIONE!!!!
 
Czy są jakieś aktualizacje dla was, którzy mieli problemy w ostatnich miesiącach? Ciągle czytam o tych problemach i szczerze mówiąc, nie jestem pewien, czy w ogóle warto kupować 1.6. Pojadę na jazdę próbną, żeby samemu zobaczyć i zadać pytanie w salonie, na które oczywiście znam odpowiedź.
 
Jeśli szukasz Kony i Twój wybór to 1.6T z 7-biegową skrzynią DCT lub 2.0 z 6-biegową skrzynią ATF, wybrałbym 7-biegową skrzynię DCT. Jeśli używasz 7-biegowej skrzyni DCT jako samochodu do wyścigów ulicznych lub półtoratorowych, wtedy widać jej problemy. Jeśli jeździsz nim normalnie, jest w porządku. Tork Motorsport ma dla niej tuning DCT, ale jest ostrożny, ponieważ jeśli wprowadzi go na rynek, kod zostanie skradziony przez innych tunerów. Niektórzy tunerzy mają informatyków, którzy piszą zapory szyfrujące wokół ich kodu, aby inni tunerzy nie ukradli ich kodu. W tej chwili, z powodu Covid, pisanie tego kodu potroiło się i tunery nie mogą sobie pozwolić na szyfrowanie swojego kodu. Zatem tunerzy będą pisać tylko łagodniejsze tuningi lub w przypadku NOWYCH, jeszcze nie wprowadzonych na rynek tuningów Hyundai DCT, po prostu ich teraz nie wypuszczą.
 
Czy więc mówisz, że jeśli miałbym kupić 1.6 T jako samochód codzienny itp., problemy z DCT tak naprawdę nie występują? Jak bardzo chciałbym się ścigać, nie na tym etapie mojego życia, lol
Tak, w pewnym sensie. Zawsze zauważysz lekkie opóźnienie podczas ruszania, ale można się do tego przyzwyczaić. Jestem pedantyczny i nie jest to dla mnie przeszkoda. Dostaniesz DCT (przynajmniej mój 2018 w Minnesocie), kiedy ruszasz na lodzie, a obroty wzrastają zbyt szybko, wtedy odłączają skrzynię biegów (głupie, NAPRAWDĘ głupie), aż obroty spadną. Po prostu uczysz się, żeby nie wjeżdżać na autostradę z oblodzonym zakrętem bez zachowania odstępu od nadjeżdżających samochodów. Ale 2.0-litrowa skrzynia ATF common ATF też mogłaby być tak zaprogramowana, nie wiem?? Przejedź się testowo Kona DCT, jeśli w dzisiejszych czasach jakieś mają i pojeździj nią trochę. Ja osobiście nie mógłbym żyć z anemicznym silnikiem 2.0 bez turbodoładowania w żadnych okolicznościach.
 
Wydawał szorstki dźwięk przy 20 milach na godzinę, niezależnie od tego, czy przyspieszałeś, czy zmniejszałeś prędkość, a następnie opóźnienie, jakbyś miał go na luzie, wtedy działałby normalnie. Ale jedynym szczegółem jest naprawdę szorstki dźwięk, jest krótki, ale można było powiedzieć, że to zdecydowanie zgrzytanie zębatek. Teraz mam trudności z uzyskaniem samochodu zastępczego/wynajmu... Otrzymałem 3 "oddzwonimy" w ciągu ostatnich 24 godzin.
 
2021 Trend +-10,000K 1.6T AWD z DCT. Jak dotąd wydaje się w porządku, z wyjątkiem kilku razy, kiedy czułem, że samochód ślizgał sprzęgło (wcześniej przez 14 lat miałem Mazdę 6 z 5-biegową manualną skrzynią biegów), podczas ruszania ze znaku stopu w lewo lub w prawo. Silnik wchodził na obroty, podczas gdy prawie żaden moment obrotowy nie był przekazywany na koła. Wszystko działo się po zimnym starcie, zarówno w zimną/ciepłą pogodę, a następnie na pierwszym znaku stopu z mojego podjazdu. Nigdy tego nie zauważyłem poza tą sytuacją, wciąż to monitoruję.
 
Właśnie kupiłem SF Calligraphy z 2.5T 8-biegowym DCT i to jest niesamowite. A teraz rozważam Kona N z tą samą skrzynią biegów, jak sądzę. Jakieś problemy z N? Muszę również dowiedzieć się, czy wymagane jest paliwo premium (mam nadzieję, że nie), ale nie ma na ten temat informacji nawet w instrukcji obsługi .pdf od Hyundaia. Czy ktoś wie? Dzięki.
 
Cześć, mam problem z moim modelem 2022 Kona N line edition FWD. Ten samochód ma 17 tys. mil przebiegu. W sobotę, podczas jazdy w ruchu autostradowym, musiałem przyspieszyć, żeby wyprzedzić kogoś i zjechać na pas obok. Jechałem 70-75 mph i próbowałem przyspieszyć, ale zatrzymał się na 77 mph i utknął w zakresie 4-5 tys. obr./min i zachowywał się jakby był na luzie, co mnie bardzo przestraszyło, ponieważ nie jest to coś, co chcesz, żeby się działo w ruchu autostradowym, zdarzyło się to 6 razy tego dnia, zabrałem go do dealera, który był wtedy najbliżej mnie. Powiedzieli, że nic się nie dzieje, ponieważ nie pojawiły się żadne kody i nie zarejestrowano żadnych błędów. Byłem poza miastem, teraz wróciłem i zabiorę samochód do dealera, u którego robię wszystkie przeglądy. Chciałbym również zauważyć, że zdarzyło się to 3 razy wcześniej, z wyjątkiem świateł stopu i samochód w ogóle nie przyspieszał, mimo że naciskałem pedał, a obroty pokazywały 2-3 tys., problem ze światłami stopu został przeze mnie naprawiony przez kilkukrotne włączenie i wyłączenie samochodu. W tym momencie nie czuję się już bezpiecznie w moim samochodzie, nie mogę go sprzedać ani się go pozbyć, ponieważ mam jeszcze 4 lata kredytu.
 
....chciałbym wtrącić swoje 2 grosze, ale nie jestem pewien, czy to właściwe miejsce.........mój 2021 SEL plus AWD 2.0 w/AT z przebiegiem 8 tys. mil ma poważne problemy z komputerem, który kontroluje automatyczną skrzynię biegów.
Wiele razy od całkowitego zatrzymania lub przyspieszenia, skrzynia biegów nie wie, kiedy zredukować bieg lub wybrać przełożenie....najczęściej naprawdę złe opóźnienie - wiele filiżanek kawy rozlanych.......
Byłem u dealera dwa razy - nie mogli odtworzyć problemu (uwielbiam, jak kierownik serwisu nosi iPada do diagnozy).....
Znalazłem gdzieś w sieci, żeby odłączyć ujemny zacisk akumulatora na 15+ minut - zrobiłem to na noc.
Smutno myśleć, że to znany problem, a Hyundai nie decyduje się go rozwiązać. Powiedziałem dealerowi o odłączeniu akumulatora - byli 'pod wrażeniem' mojej wiedzy......???

Czy ktoś ma jakieś sugestie?? Jestem również ciekaw, czy istnieje jakiś "główny" reset dla całego samochodu oprócz odłączenia akumulatora? Jestem całkowicie za całkowitym resetem.
 
Witajcie wszyscy. Angielski nie jest moim głównym językiem.

W każdym razie, mój Kona 1.6t właśnie ma problem. Nie może jechać do tyłu. Nie wiem, co się stało. W drodze powrotnej z pracy nagle spadło przyspieszenie mojego Kona. Teraz w ogóle nie mogę jechać do tyłu. Diagnoza agenta wykazała problem ze sprzęgłem. Przebieg to 84 tys. km.
 
Dla tych, którzy mieli problemy z DCT, co ustaliliście ze swoim warsztatem? Mam 1.6 Turbo z 2021 roku i przy 25 000 km skrzynia biegów po prostu przestała zmieniać biegi. Czy jest to najprawdopodobniej problem z oprogramowaniem czy mechaniczny? Czy mieliście szczęście z uzyskaniem samochodów zastępczych?
 
41 - 60 of 71 Posts