Hyundai Kona Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Elektrisch inklapbare spiegels. Geweldig bij het inrijden van de garage en om spiegels veiliger te houden op parkeerplaatsen. Elektrische passagiersstoel. Zou gemakkelijk genoeg zijn geweest om toe te voegen aan de Limited in de VS. HUD zou mooi zijn, maar kan zonder. Stoelverwarming achter. De Kia Soul van mijn vrouw uit 2014 heeft ze. Niet duur om toe te voegen. En in godsnaam, verwijder de zwarte kaartachtergrond op het startscherm. Totaal waardeloos gebruik van die ruimte.
Interessant dat verschillende landen verschillende specificaties hebben.
Hier in Australië hebben we 2 specificaties voor Kona - Kona & Kona Premium.
Ik heb een Kona Premium, heeft een elektrische passagiersstoel en verwarmde buitenboords achterstoelen.
Ik heb ook gemerkt dat de zwarte kaartachtergrond irritant is, maar deze lijkt beperkt te zijn tot het gebruik in de split screen-weergave. Terug naar normaal in volledig scherm.
Geen fan van de standaardnavigatie en geef de voorkeur aan G Map of Waze in Android Auto.

Elektrisch inklapbare spiegels. Geweldig bij het inrijden van de garage en om spiegels veiliger te houden op parkeerplaatsen. Elektrische passagiersstoel. Zou gemakkelijk genoeg zijn geweest om toe te voegen aan de Limited in de VS. HUD zou mooi zijn, maar kan er zonder leven. Stoelverwarming achter. De Kia Soul van mijn vrouw uit 2014 heeft ze. Niet duur om toe te voegen. En in godsnaam, verwijder de zwarte kaartachtergrond op het startscherm. Totaal waardeloos gebruik van die ruimte.
Het is een wetenschap om te beslissen welke uitrusting in welke auto's moet worden geplaatst voor een bepaalde markt. Soms gaat het letterlijk tot het elfde uur voordat een voertuig wordt gelanceerd of in productie gaat wat betreft de uitrusting die het zal hebben. Dit geldt voor alle fabrikanten. Het werd me uitgelegd door een vriend van me die voor Ford werkt in productplanning en marketing. Wat volgens jou niet veel geld kost, kost het wel degelijk. Het is meestal 5 tot 6 keer de markup en als je dat optelt voor honderdduizenden voertuigen, begint het echt geld te worden. Vaak komt het erop neer dat je Peter moet beroven om Paul te betalen. En om concurrerende prijzen in het marktsegment te behouden. Ik ben zo dol op mijn 2024 Kona dat ik net een 2025 Hyundai Tucson Limited hybrid heb besteld. Die heeft wel alle functies die de Kona niet heeft. Maar nogmaals, het is $12.000 meer geld. Dus ik heb twee Hyundai-voertuigen.

Zelf geen fan van lichtgekleurde interieurs, ik ben meestal kieskeurig over mijn auto (omdat ik hem kan besturen) en het idee dat blauw van denim overdraagt, is niet iets wat ik zou tolereren. Ik heb gekozen voor de N-Line voor zowel de extra exterieur sierstukken, de in carrosseriekleur gespoten spatbordlijsten als het donkere interieur. Ik hou van donkere interieurs.
Ik heb de "leer" bescherming laten aanbrengen op mijn lichtgekleurde interieur, en daarnaast veeg ik ook regelmatig alle interieurbekleding af met een vochtige microvezeldoek om kleuroverdracht te voorkomen. Mijn interieur ziet er na 10 maanden gloednieuw uit.

Ik heb de "leren" bescherming laten uitvoeren op mijn lichtgekleurde interieur, en daarnaast veeg ik ook regelmatig alle interieurbekleding af met een vochtige microvezeldoek om eventuele kleuroverdracht te voorkomen. Mijn interieur ziet er na 10 maanden nog als nieuw uit.
Je beseft toch wel dat het synthetisch "leer" is in de 2024 Kona Limited? Tesla noemt het "veganistisch" leer. Er worden geen dieren gebruikt.
Toch een goed idee om het goed te verzorgen.

Regensensoren lijken een vreemde zaak om niet te hebben in de beperkte uitvoering. Maar geen probleem.
Ik ben blij dat er een paar ontbrekende "functies" zijn: automatisch stop/start en de koffieherinnering. Goede riddance aan beide zogenaamde functies.

Ik vind de auto stop/start wel fijn. Maar de koffie/pauze herinnering is echt heel irritant. Kon niets in de handleiding vinden om het uit te schakelen...

Auto stop/start kan soms gevaarlijk zijn, wanneer het besluit te stoppen terwijl je wacht in een links afslaande rijstrook. Ik heb geprobeerd het uit te schakelen in plaats van het aan te laten staan en merkte geen verandering in mpg. Misschien is het logisch als je rijdt waar er 4 minuten stoplichten zijn en je je airconditioning niet gebruikt? Voor mij, opgelucht.

Auto stop/start kan soms gevaarlijk zijn, wanneer het besluit te stoppen terwijl je wacht in een links afslaande rijstrook. Ik heb geprobeerd het uit te schakelen versus het aan laten staan en merkte geen verandering in mpg. Misschien is het logisch als je rijdt waar er 4 minuten verkeerslichten zijn, en je je airco niet aan hebt? Voor mij, goed riddance.
Heb je de benzineversie?
Ik heb de mild hybrid. De benzinemotor stopt vanaf de seconde dat de snelheidsmeter 0 mph aangeeft. Maar er is altijd de elektromotor die nog "loopt". Er is nooit vertraging bij het starten.

Heeft u de benzineversie?
Ik heb de mild hybrid. De benzinemotor stopt vanaf de seconde dat de snelheidsmeter 0 mph aangeeft. Maar de elektromotor "draait" nog steeds. Er is nooit vertraging bij het starten.
Geen hybrides in de VS. Ik had een oudere Kona die die "functie" had, de 2025 gelukkig niet. Hybrides hebben de elektromotor beschikbaar om de auto te bewegen, bij de benzinemotor moet je wachten tot de motor start, en bij een turbomotor is er extra vertraging voordat er koppel beschikbaar is.
Om het nog erger te maken, waren er momenten dat het automatisch werd uitgeschakeld, en dan ging het aan zonder enige melding. En natuurlijk startte elke herstart van de auto het hele proces opnieuw.

Ik ben in de VS en heb onlangs onze 24 N-LINE voor onderhoud gehad. Ze hebben de carrosserie beschadigd en een hoop echt slecht plaatwerk gedaan. Uiteindelijk hebben ze onze auto teruggekocht. Nu hebben we een 25 Limited, maar ik mis de voor- en achterbumpers van de N-Line echt. Ze zouden ze zeker moeten aanbieden op dit uitrustingsniveau. Ik zou ze gewoon in deze willen wisselen, maar de Amerikaanse versie van de N-Line mist de gaten voor de dodehoekdetectiesensoren. Ik ben het er ook mee eens dat de passagiersstoel ook elektrisch moet zijn in de onze. Het slaat nergens op, aangezien de auto zo ongeveer alles anders heeft.

21 - 40 of 49 Posts