Hyundai Kona Forum banner
21 - 40 of 54 Posts
Hallo daar! Ik heb al een tijdje geprobeerd om de clip van de mijne te verwijderen (ik vond hem direct onder de motorkapvergrendeling zoals je zei), maar ik kan hem niet bewegen. Ik probeer op de clip te duwen, maar het enige wat ik bereik is mijn vingers pijn doen! Kwam die van jou er gemakkelijk uit? Tips of suggesties?

Bedankt!

Nieuw op dit forum, want we hebben gisteren onze Kona EV SEL opgehaald!! Heb mijn Chevy Bolt EV 2017 teruggebracht. Dat was een geweldige auto. Deze auto is nog beter. We hebben deze gekocht in plaats van hem te leasen.

Ik ben blij te kunnen melden dat in de VS MY2020 de geluidsmaker zich onder de motorkapvergrendeling bevindt, zoals beschreven in deze thread. Dankzij deze thread kon ik hem daar loskoppelen. De stekker is een 7-pins stekker en de stekker heeft een positieve klikvergrendeling die je moet indrukken om hem te verwijderen. Hij zit aan de achterkant, naar de motor gericht, wanneer je hem indrukt voor degenen onder jullie die proberen uit te zoeken hoe je hem moet verwijderen. Je moet je hand erin steken, maar je kunt hem zeker bereiken. Ik rijd nu in stilte. Ik heb 7 jaar lang in stilte in mijn Bolt EV en Leaf EV gereden. Ik begrijp de bezorgdheid hier, maar de hoge toon van de VESS is onaangenaam en in mijn omgeving zijn de meeste mensen ouder en hebben ze een hoogfrequent gehoorverlies. Niemand kan het horen. Ik ben voor mijn part blij met deze eenvoudige oplossing.
 
HĂ© daar! Ik heb het een tijdje geprobeerd om de clip van de mijne te verwijderen (ik vond hem direct onder de motorkapvergrendeling zoals je zei), maar ik kan hem niet bewegen. Ik probeer op de clip te duwen, maar het enige wat ik bereik is mijn vingers pijn doen! Kwam die van jou er gemakkelijk uit? Tips of suggesties?

Bedankt!
Het komt er gemakkelijk uit als je het ding losklikt. De clip wijst naar achteren, of naar het motorcompartiment. Druk op het onderste deel van de stekker en hij komt los. Dan is het gemakkelijk om hem omhoog te trekken.
 
Ik denk dat als je naar muziek luistert of aan het bellen bent met je mobiel (uiteraard handsfree), dan is de VESS toch niet te horen. Vooral met de ramen dicht.
Maar het zou fijn zijn als Hyundai een paar verschillende geluidsopties zou aanbieden - misschien wel als een V8-motor?!
 
U kunt er zeker van zijn dat Tesla de eerste zal zijn die deze meest voor de hand liggende functie aanbiedt. Het zit gewoon niet in de genen van een andere fabrikant om dergelijk voor de hand liggend fruit te herkennen, vooral omdat het gewoon voor de lol is.
En ik bespaar Eric een bericht door te linken naar zijn zeer slimme inspanning ...
 
Ik denk dat als je naar muziek luistert of aan het bellen bent met je mobiel (uiteraard handsfree) dan is de VESS toch niet te horen. Vooral met de ramen dicht.
Maar het zou leuk zijn als Hyundai een paar verschillende geluidsopties zou aanbieden - misschien wel als een V8-motor?! ?
Dit zou interessant kunnen zijn van Mercedes Benz: “AMG werkt samen met de Amerikaanse rockband Linkin Park om een krachtig kunstmatig geluid te vinden voor zijn elektrische auto's, aldus Mercedes-AMG CEO Tobias Moers.”

De VESS is een systeem dat de komende jaren in de meeste landen wettelijk verplicht zal worden. Ik erken dat het irritant kan zijn voor bestuurders (waaronder ikzelf), maar als vader van een ernstig gehandicapte dochter die zich grotendeels niet bewust is van de weg, is het een veiligheidsvoorziening die ik volledig steun.
 
VESS voldoet aan een verplichte veiligheidseis voor EV's in Canada. Het is er met een reden, zoals anderen hierboven hebben uitgelegd. En, zoals anderen hebben uitgelegd, zou het loskoppelen ervan uw verzekeringsmaatschappij een zeer goede reden geven om niet uit te keren bij een gerelateerd ongeval waarbij de auto in beslag werd genomen en geĂŻnspecteerd.
Dat is op dit moment eigenlijk niet feitelijk, er is momenteel geen verplichte eis in Canada, noch in de wet, noch meer specifiek in de federale veiligheidsvoorschriften voor motorvoertuigen voor VESS. Het wordt momenteel overwogen en de implementatie ervan door fabrikanten is momenteel puur vrijwillig. De regelgeving is niet met terugwerkende kracht van toepassing op voertuigen die zijn geproduceerd vóór de aankondiging van de nieuwe regelgeving in de Canada Gazette, dus trek de stekker eruit.
 
De verordening is niet met terugwerkende kracht van toepassing op voertuigen die zijn gefabriceerd vóór de aankondiging van de nieuwe voorschriften in de Canada Gazette, dus trek de stekker er maar uit.
Dus ik neem aan dat bestuurders van oudere EV's de visueel gehandicapten kunnen blijven aanrijden, zelfs nadat de nieuwe wetten van kracht zijn geworden.
 
Dus ik denk dat bestuurders van oudere EV's de visueel gehandicapten kunnen blijven omverrijden, zelfs nadat de nieuwe wetten van kracht worden.
Volgens de Amerikaanse overheidsinstantie voor verkeersveiligheid is de kans op een aanrijding met een voetganger met een willekeurig voertuig minder dan 1%. De incidentie met een ICE-voertuig is 0,57% versus 0,77% voor hybride. Kortom, u heeft 0,2% meer risico voor voetgangers door met een stille EV te rijden versus een ICE-voertuig, wat een zinloze statistiek in het echte leven is. Ik voel me niet schuldig als ik mijn VESS uitschakel, omdat ik eerlijk gezegd niet geloof dat ik nietsvermoedende visueel gehandicapte voetgangers zal omverrijden of omverwerpen. https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPublication/811526
 
Rechtstreeks uit het rapport geciteerd op pagina 8:
De incidentie en de kans dat HE-voertuigen betrokken zijn bij een voetgangersongeluk zijn 1,35 keer (35% hoger) zoveel als de overeenkomstige incidentie en kans dat een ICE-voertuig betrokken is bij een soortgelijk ongeluk
.
 
Vroeger adviseerde ik onderzoekers altijd om voorzichtig te zijn met statistieken, omdat deze misleidend kunnen zijn, vooral als ze niet zijn verzameld om redenen die in het argument worden aangevoerd. En sorry dat ik hier serieus ben, maar het is een belangrijk veiligheidsprobleem voor een aanzienlijke groep van de bevolking. Ik erken dat er geen wet is die VESS/AVAS vereist, maar ik hoop dat vooral sociaal bewuste EV-rijders goede wil tonen aan mensen met een visuele beperking. Hier is wat Australisch onderzoek gericht op de daadwerkelijke impact (geen woordspeling bedoeld) op degenen die getroffen zijn:
“Uit een enquête onder blinden en slechtzienden bleek dat meer dan een derde van de respondenten aangaf een aanrijding of bijna-aanrijding met een elektrisch voertuig te hebben meegemaakt. Verder gaf driekwart van de respondenten aan dat de introductie van elektrische/hybride voertuigen hun vertrouwen om te lopen en wegen over te steken had verminderd.”

Volledig artikel van het Monash University Accident Research Centre hier: hier. En als je meer details wilt, inclusief methodologie, is het Vision Australia-rapport hier: hier.
 
Zoals voorspeld door Kiwi een paar posts terug, kunnen geluiden nu worden veranderd op Tesla's, of in ieder geval op deze. Hoewel ik niet zeker weet of ik zal genieten van het geluid van een TIE fighter die me inhaalt wanneer ze de Star Wars-opties uitbrengen.

Tesla autogeluiden
 
De incidentie en de kans dat HE-voertuigen betrokken zijn bij een voetgangersongeluk is 1,35 keer (35% hoger) zoveel als de overeenkomstige incidentie en kans dat een ICE-voertuig betrokken is bij een soortgelijk ongeluk.
Hoewel het 35% verhoogde risico (het verschil tussen 0,57% en 0,77%) een betekenisvol statistisch getal is, vertegenwoordigt het een relatief risico, maar als je daadwerkelijk naar je absolute risico kijkt, dat ik uit dezelfde studie citeerde, blijft het zinloos laag op 0,2%. Uiteraard klinkt 35% verhoogd risico veel sensationeler, maar vertegenwoordigt duidelijk niet hoeveel zorgen je je over dit probleem moet maken.
 
Als u mij gaat citeren, verwijder dan niet de tekst waarin ik heb verklaard dat de quote rechtstreeks uit het rapport komt dat u heeft gelinkt.
 
U kunt er zeker van zijn dat Tesla de eerste zal zijn die deze meest voor de hand liggende functie zal bieden. Het zit gewoon niet in de genen van een andere fabrikant om dergelijk laaghangend fruit te herkennen, vooral omdat het gewoon voor de lol is.
En ik bespaar Eric een bericht door te linken naar zijn zeer slimme inspanning ...
Haha, dit is best grappig!
 
Dat is eigenlijk niet feitelijk correct, want op dit moment is er in Canada geen wettelijke verplichting, en meer specifiek in de federale veiligheidsvoorschriften voor motorvoertuigen, voor VESS. Het wordt momenteel overwogen en de implementatie door fabrikanten is op dit moment puur vrijwillig. De regelgeving zal niet met terugwerkende kracht van toepassing zijn op voertuigen die zijn geproduceerd vóór de aankondiging van de nieuwe regelgeving in de Canada Gazette, dus trek de stekker eruit.
Ik heb ergens gelezen dat de datum snel zou komen, maar ik wil dit graag zelf bevestigen. Zou u alstublieft willen delen waar u de informatie die u hier heeft verstrekt, heeft gevonden?
 
Ik heb mijn VESS uit de auto gehaald en heb uitgezocht hoe ik het op de werkbank kan bedienen door de CAN-frames na te bootsen die de auto verzendt. Hier is een video als iemand geĂŻnteresseerd is:


Hier zijn een paar foto's van de verwijdering:

Ik moet de mijne loskoppelen zodat we het klikgeluid bij lage snelheid kunnen horen.
Heeft iemand een foto van het lipje dat je moet indrukken om de stekker los te maken? Ik heb geprobeerd hem los te koppelen, maar kan het lipje niet voelen om hem los te maken. We zullen hem weer aansluiten nadat we het rad van fortuin-geluid hebben opgenomen. Bedankt
 
Ik heb ergens gelezen dat de datum eraan zat te komen, maar ik wil dit graag zelf bevestigen. Zou u alstublieft willen delen waar u de informatie die u hier verstrekt heeft, heeft gevonden?
Op 14 april 2020 ontving ik de volgende e-mail van Transport Canada.
Geachte heer Evans,

Bedankt voor uw contact met Transport Canada met uw vraag. Met betrekking tot uw vraag zijn er momenteel geen vereisten of voorschriften in Canada voor een elektrisch voertuig om extern geluid uit te zenden wanneer het voertuig in beweging is. Transport Canada is echter van plan om in de toekomst stille voertuigvoorschriften in te voeren. Hier is het fragment van de Transport Canada-webpagina met onze initiatieven voor verkeersveiligheid die gepland zijn voor april 2019 – april 2021

https://www.tc.gc.ca/eng/acts-regulations/road-safety-initiatives-planned.html
Beschrijving
De voorgestelde voorschriften zouden vereisen dat elektrische en elektrische hybride voertuigen een geluidssysteem implementeren om visueel gehandicapte personen te waarschuwen dat ze in de buurt opereren.
Potentiële gevolgen voor Canadezen, inclusief bedrijven
Er worden geen gevolgen voor bedrijven verwacht.
Inspanningen op het gebied van regelgevingssamenwerking (nationaal en internationaal)
Er werd voorgesteld dat de Canadese veiligheidsvoorschriften zouden kunnen worden gewijzigd om de Canadian Motor Vehicle Safety Standard CMVSS 141, Minimum Noise Requirements for Hybrid and Electric Vehicles, in te voeren, om aan te sluiten bij de vereisten in Europa en de Verenigde Staten. Fabrikanten zouden de keuze krijgen om te voldoen aan de vereisten van de Verenigde Staten of de Verenigde Naties voor de voertuigen die in het toepassingsgebied van CMVSS 141 zijn gespecificeerd.
Verder werk aan de wijziging is tijdelijk stopgezet in afwachting van het werk van de Verenigde Naties aan de ontwikkeling van een mogelijke Global Technical Requirement (GTR) betreffende stille voertuigen. De laatste ontwikkelingsvergadering vond eind mei 2018 plaats. De bedoeling van deze vergadering was om het potentieel voor het initiëren van werk aan de GTR te beoordelen. Tot op heden heeft de VN-commissie geen beslissing genomen om de werkgroep stille voertuigen te herstarten. Dit VN-werk heeft geleid tot een vertraging in de voortgang van de wijziging.
Consultaties
Transport Canada vroeg input van geĂŻnteresseerde Canadezen over de voorgestelde voorschriften via een openbare raadplegingsperiode die begin 2018 werd gehouden via het Let's Talk Transportation-platform.
Er wordt verwacht dat er een formeel consultatieproces van 75 dagen zal plaatsvinden na pre-publicatie in de Canada Gazette, Part I, die naar verwachting begin 2020 zal plaatsvinden.

Dominic Chan, P.Eng

Compliance Engineer, Multi-Modal and Road Safety Programs
Transport Canada / Government of Canada
 
Dit is onjuiste informatie

de openbare raadpleging 3 jaar geleden, maar de wet is nog niet gewijzigd. Het belangrijkste probleem is dat benzineauto's zo stil zijn ontworpen.

VESS voldoet aan een verplichte veiligheidseis voor EV's in Canada. Het is er met een reden, zoals anderen hierboven hebben uitgelegd. En, zoals anderen hebben uitgelegd, zou het loskoppelen ervan uw verzekeringsmaatschappij een zeer goede reden geven om niet uit te keren bij een gerelateerd ongeval waarbij de auto in beslag werd genomen en geĂŻnspecteerd.
 
Ik ben dol op de Kona EV uit 2022. Het VESS was in het begin irritant en ik dacht dat ik eraan zou wennen, maar het wordt penetrant. Ik zal het niet loskoppelen - het is een noodzakelijke functie, maar het hoeft niet zo luid in de auto te zijn. Ik schakel bij elk stoplicht naar Parkeren en probeer muziek aan te houden als ik in de stad rondrijd. Ik denk dat de ingenieurs een uur in een kamer met dat geluid zouden moeten zitten, dan zouden ze het waarschijnlijk herprogrammeren. De auto is geweldig, maar 4 maanden VESS begint me te pakken.
 
21 - 40 of 54 Posts