Hyundai Kona Forum banner

Pasożytniczy drenaż baterii

1.1K views 10 replies 4 participants last post by  Staffochi  
#1 ·
Mam 2024 Kona Limited, który od 2-3 miesięcy ma problemy z rozładowanym akumulatorem i elektroniką (wentylator chłodnicy włączony cały czas, wentylator wewnętrzny włączony cały czas). Za każdym razem, gdy to się dzieje i idę to sprawdzić, słyszę, że nie znaleziono żadnych problemów. Pełna diagnostyka została przeprowadzona w zeszłym lipcu i otrzymałem tę samą odpowiedź. W tym samochodzie jest dużo elektroniki i w tym momencie żałuję, że tak jest. W styczniu znowu rozładował się akumulator i nie chciał się naładować, więc włożyli nowy akumulator. Wczoraj znowu całkowicie rozładowany akumulator, ale się naładował (w domu). Wiem, że coś rozładowuje akumulator. Pracowałem jako dorywczy mechanik serwisowy, kiedy byłem na studiach, ale to było bardzo dawno temu i nie było elektroniki takiej jak teraz, ale wiem, że coś rozładowuje akumulator i to nie moja żona zostawia włączone światła lub światło w kabinie. Moje pytanie brzmi: czy istnieje sposób, aby zmusić dział serwisu dealera do wezwania ekspertów Hyundaia, aby dowiedzieć się, co powoduje rozładowywanie się akumulatora? Czy powinienem skontaktować się z centralą? Z góry dziękuję za wszelkie rady, które mogą pomóc w naprawie tego samochodu.
 
#2 ·
Wentylator wewnętrzny włącza się z powodu automatycznego osuszania klimatyzacji, 30 minut po wyłączeniu Kony, powinien działać tylko przez 10 minut, jeśli stan naładowania akumulatora nie jest zbyt niski.
Wentylator chłodnicy może pozostać włączony przez krótki czas po wyłączeniu, aby się schłodzić.
Każde urządzenie typu dongle, ubezpieczenie, lokalizator, urządzenie śledzące podłączone do portu OBDII może rozładować akumulator Kony. Niektóre firmy leasingowe i finansowe nalegają na zainstalowanie takiego urządzenia pod deską rozdzielczą na wypadek braku płatności.
Kamera samochodowa może rozładować akumulator.
Niektóre modele Kona miały wadliwe akumulatory, które Hyundai wymienił w ramach gwarancji. Istnieje obszerny test, który dealer powinien przeprowadzić, aby wykryć, czy problem jest spowodowany pasożytniczym poborem prądu i wadą akumulatora. Poproś dealera o przeprowadzenie TSB 23-EE-010H
 
#4 ·
Wewnętrzny wentylator jest włączany z powodu automatycznego osuszania klimatyzacji, włącza się 30 minut po wyłączeniu Kony i powinien działać tylko przez 10 minut, jeśli stan naładowania akumulatora nie jest zbyt niski.
Wentylator chłodnicy może pozostać włączony przez krótki czas po wyłączeniu, aby się schłodzić.
Każdy rodzaj dongla, ubezpieczenia, lokalizatora, urządzenia śledzącego podłączonego do portu OBDII może rozładować akumulator Kony. Niektóre firmy leasingowe i finansowe nalegają na zainstalowanie takiego urządzenia pod deską rozdzielczą na wypadek braku płatności.
Kamera samochodowa może rozładować akumulator.
Niektóre Kony miały wadliwy akumulator, który Hyundai wymienił w ramach gwarancji. Istnieje obszerny test, który dealer powinien przeprowadzić, aby wykryć, czy problem jest spowodowany pasożytniczym poborem prądu i wadą akumulatora. Poproś dealera o przeprowadzenie TSB 23-EE-010H
Dzięki. Wyłączyli automatyczne osuszanie w zeszłym roku, próbując znaleźć przyczynę rozładowywania. Żadne urządzenia zainstalowane przez kierowcę nie są używane ani pozostawiane w pojeździe. Wymienili akumulator 2 miesiące temu. Przeczytałem TSB. Mówi, że aby uruchomić test, akumulator musi być znacznie rozładowany. Może mają sposób, aby to zrobić, ale teraz jest w pełni naładowany po naładowaniu go wczoraj przez 7 godzin. Wątpię, żebym miał dwie wadliwe baterie z rzędu. Jestem przekonany, że to coś go rozładowuje.
 
#3 ·
Denerwuje mnie to, że Bluelink nie powiadamia nas, gdy bateria jest słaba, więc możemy uruchomić naszą Konę... zanim bateria się rozładuje. Funkcjonalność wydaje się być częścią aplikacji Bluelink, ale oczywiście nie działa. Zaoszczędziłoby to Hyundai pieniędzy, a właścicielom wielu kłopotów, gdyby po prostu naprawili Bluelink, aby wysyłał nam powiadomienie.
 
#8 ·
Myślę, że wypchnęli Konę bez odpowiednich testów. System elektryczny jest wadliwy. Czasami radio się nie włącza, drzwi nie wykrywają twojej ręki i trzeba użyć pilota, aby otworzyć, inne rzeczy w tym kierunku zauważyłem, odkąd go mam. Za dużo technologii, za mało testów.
Na szczęście nie miałem żadnych innych problemów. Myślę, że oprogramowanie dla benzynowych Kona zostało przeniesione z oryginalnego EV, po tym jak zobaczyli rynek dla wersji benzynowej i przegapili kilka rzeczy. Jak mówisz, za dużo technologii, za mało testów.
Jedną rzeczą, której nauczyłem się o Hyundaiu, jest to, że tak naprawdę nie są zainteresowani słuchaniem o problemach swoich klientów. Chociaż mogliby się od nas wiele nauczyć.
 
#9 ·
Mam model Kona Limited z 2024 roku, który od 2-3 miesięcy ma problemy z rozładowanym akumulatorem i elektroniką (wentylator chłodnicy cały czas włączony, wentylator w kabinie cały czas włączony). Za każdym razem, gdy się to dzieje i idę to sprawdzić, słyszę, że nie znaleziono żadnych problemów. Pełna diagnostyka została przeprowadzona w zeszłym lipcu i otrzymałem tę samą odpowiedź. W tym samochodzie jest dużo elektroniki i w tym momencie żałuję, że tak jest. W styczniu znowu rozładował się akumulator i nie chciał się naładować, więc włożyli nowy akumulator. Wczoraj znowu całkowicie rozładowany akumulator, ale się naładował (w domu). Wiem, że coś rozładowuje akumulator. Pracowałem jako mechanik serwisowy w niepełnym wymiarze godzin, kiedy byłem na studiach, ale to było bardzo dawno temu i nie było elektroniki takiej jak teraz, ale wiem, że coś rozładowuje akumulator i to nie moja żona zostawia włączone światła lub światło w kabinie. Moje pytanie brzmi: czy istnieje sposób, aby dział serwisu dealera wezwał ekspertów Hyundaia, aby dowiedzieć się, co powoduje rozładowywanie się akumulatora? Czy powinienem skontaktować się z korporacją? Z góry dziękuję za wszelkie rady, które mogą pomóc w naprawie tego samochodu.
Zostawiłem go dziś rano u dealera, żeby sprawdzili, czy mogą ustalić, dlaczego akumulator co jakiś czas się rozładowuje. Coś nie wyłącza się całkowicie po wyłączeniu samochodu. Ponieważ nie dzieje się to codziennie, może być im trudno to znaleźć. Trzymam kciuki.
 
#10 ·
Zostawiłem go dzisiaj rano u dealera, żeby sprawdzili, czy mogą ustalić, dlaczego akumulator ciągle się rozładowuje. Coś się nie wyłącza całkowicie, gdy samochód jest wyłączony. Ponieważ to się nie dzieje codziennie, może być im trudno to znaleźć. Ale trzymam kciuki.
Mój rozładowywał się po około 3 dniach nieużywania. Miałem podłączony dongle ubezpieczeniowy. (Technik od dongla ubezpieczeniowego ustalił, że Kona nie informował dongla o wyłączeniu, Hyundai nie chciał słuchać) Brak problemów po jego usunięciu. Później podłączyłem wyświetlacz przezierny. On również rozładował akumulator. Ten sam problem, myślę, że się nie wyłącza.
Możesz sam nie mieć nic podłączonego do portu OBDII, ale czasami lokalizatory finansowe są podłączone do tyłu portu i rozładowują akumulator, ponieważ nie są wyłączane.
Zgadzam się z tobą, że coś się nie wyłącza. Istnieje TSB dla klawiatury multimedialnej w systemie informacyjno-rozrywkowym, która nie wyłącza się w niektórych modelach i rozładowuje akumulator. Powinieneś o tym wspomnieć dealerowi.