Hyundai Kona Forum banner

2024 Kona noodsleutel

4 reading
1.6K views 20 replies 10 participants last post by  scraverx  
#1 ·
Kan iemand me vertellen hoe ik bij deze handmatige sleutel kan komen als alle stroom uitvalt? Ik moet op de oplaadknop drukken, maar dat kan niet omdat de deuren op slot zitten. Ik heb geprobeerd de afdekking eraf te wrikken, maar het kan de lak beschadigen als ik een schroevendraaier gebruik.

#4 ·
Video dat ik heb gemaakt...
Als je aan de deurklink trekt, zit er een kleine sleuf in de sleutelafdekking. Duw de noodsleutel in de sleuf. De bedoeling is om op de knop in de rode cirkel te drukken, de noodsleutel naar je toe te trekken om de mechanische sleutelafdekking eraf te halen.
Image

#6 ·
Ik zou de hoes met schilderstape of iets dergelijks aan de auto vastplakken, zodat hij niet op de grond valt en beschadigd raakt. Dan zijn jullie vergeten te zeggen waar je de dode fob moet plaatsen om de motor te kunnen starten... Maar ze hebben nu tenminste toegang tot de handleiding:p.
Ik moest bij het mechanische sleutelgat komen om de motorkap te kunnen openen om de lege 12 volt-accu te starten. Goed idee om hem vast te tapen of iets dergelijks om hem vast te houden. Ik had niet verwacht dat hij zou wegvliegen.
Mijn sleutelhangerbatterij was nog goed. Als de batterij van mijn sleutelhanger leeg was, zou ik de Bluelink-app gebruiken om de deur te openen. Druk vervolgens op de Engine Start/Stop-knop rechtstreeks met de smart key om de motor te starten totdat ik de smart key-batterij kan vervangen.
Of, zonder Bluelink,
Als de smart key niet correct werkt, open dan de deur met de mechanische sleutel. Om de motor te starten, drukt u op
de Engine Start/Stop-knop rechtstreeks met de smart key.

#7 ·
Kan iemand me vertellen hoe ik bij deze handmatige sleutel kan komen als alle stroom uitvalt? Ik moet op de oplaadknop drukken, maar kan dit niet omdat de deuren op slot zitten.
Ik heb geprobeerd de afdekking eraf te wrikken, maar het kan de lak beschadigen als ik een schroevendraaier gebruik.
Mijn '24 Kona werd geleverd met de reservesleutel *buiten* de fob.

#10 ·
Ik heb ontdekt dat door de achterdeur te openen met de knop onder de achterste handgreep, je de deur vervolgens kunt openen zonder de noodsleutel te gebruiken. De hoofdaccu heeft een kleine hoeveelheid lading om dit te doen. Vervolgens gebruik je de resetknop op het dashboard om alles te herstellen.
Ik ben verbaasd en heb nog nooit gehoord van het binnengaan via de achterdeur zonder sleutel. Kan iemand dit doen, of alleen als je de sleutelhanger in de buurt hebt?
Als je "resetknop" op het dashboard zegt, bedoel je dan dezelfde knop om de auto te starten?
Als je verwijst naar een lege autoaccu, wat wordt er dan hersteld? ... Sorry voor al deze verwarring...

#9 ·
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik probeer uit te zoeken hoe ik bij de handmatige sleutel kan komen als de stroom helemaal weg is. Ik moet op de oplaadknop drukken, maar de deuren zijn op slot en ik kan niet naar binnen. Is er een veilige manier om de klep te openen zonder de lak te beschadigen? Ik ben bang dat ik hem met een schroevendraaier zou kunnen krassen. Alle adviezen zouden zeer gewaardeerd worden

#11 ·
Als u de sleutel bij u heeft, maar de auto is afgesloten - deuren gaan niet open etc. - kunt u op de achterklep drukken en dan gaan alle deuren open. De hoofdbatterij heeft de micro-ampères om toegang mogelijk te maken. De resetknop van de batterij bevindt zich rechts van het stuurwiel, in de buurt van de handremknop. Als u op die knop drukt, voedt de hoofdbatterij de kleine batterij, waardoor de auto open kan. Ga voor meer info naar een garage.

#15 ·
Als je de sleutel bij je hebt, maar de auto is afgesloten - deuren gaan niet open etc. - kun je op de achterklep drukken en dan gaan alle deuren open. De hoofdbatterij heeft de micro-ampères om toegang mogelijk te maken. De resetknop van de batterij bevindt zich rechts van het stuur, in de buurt van de handremknop. Als je op die knop drukt, voedt de hoofdbatterij de kleine batterij die de auto kan openen. Ga voor meer info naar een garage.
Ik heb eindelijk ontdekt wat hier aan de hand is: je hebt een "geëlektrificeerde" Kona. De meesten van ons hebben dat niet. In feite is er in de VS geen hybride en blijven de elektrische verkopen aanzienlijk achter bij de benzinemodellen.